Článek
Od 3. do 5. května se každý „smrtelník“ může stát králem či královnou. Firma Uber totiž u příležitosti oslav korunovace krále Karla III. umožní svým klientům svézt se v replice královského korunovačního kočáru taženého koňmi, tedy úplně jako hlava britské monarchie. Příležitost bude mít každý uživatel Uberu, jenž se bude v době oslav korunovace nacházet v Londýně – a na kterého se dostane řada.
Uber totiž očekává velký zájem o tuto časově omezenou službu a vychází přitom z vlastního průzkumu. Ten odhalil dvě věci – jednak, že téměř polovina Britů (přesněji 48 %) by se ráda alespoň jednou za život svezla v kočáře taženém koňmi. Zároveň v průzkumu téměř 51 procent dotázaných uvedlo, že korunovaci bude slavit, a 29% zastoupení dotázaných uvedlo, že v době oslav má v plánu být přímo v Londýně.
Korunovační povoz je jen jednou z několika specialit, které Uber nabízí. Firma už stihla zavést službu Uber Boat, jež umožňuje svézt se vodním člunem (například po řece Temži), lze však jejím prostřednictvím zajistit i jízdenky na vlak Eurostar nebo National Rail. Kromě toho nabízí pronájem aut a autobusů ve službě zvané Uber Rent.
Výše zmíněná kopie korunovačního kočáru je vyrobena tak, aby byla věrnou kopií taženého povozu, který využívají příslušníci britské královské rodiny. Bílí koně, kteří kočár táhnou, jsou dokonce oděni do korunovačního oděvu, což jen doplňuje majestátnost povozu, který je už sám o sobě patřičně vyzdoben. Jízdy mají probíhat napříč veřejným parkem Dulwich.
„Jak lépe oslavit jednu z nejvýznamnějších událostí roku 2023 než projet se v kočáře taženém koňmi jako král Karel III.,“ řekl Andrew Brem, generální ředitel společnosti Uber UK. „Vždy hledáme nové způsoby, jak lidem předat trochu Uber magie, a máme velkou radost, že se budou moci projet v korunovačním kočáře,“ dodal.
Za celou akcí se však nakonec skrývá dobrá věc – Uber díky ní přispěje britské organizaci Spana, jež se zabývá zlepšováním životních podmínek zvířat využívaných k práci a která shodou okolností letos slaví 100. výročí svého založení.
Uber vznikl v roce 2010 coby řešení problému moderní dopravy – jak se co nejrychleji, nejpohodlněji a nejbezpečněji dostat z jednoho konce města na druhý. Od vzniku firmy už jejím prostřednictvím proběhlo přes 10 miliard jízd zahájených pouhých stisknutím jednoho tlačítka na mobilu a od té doby už se touto formou přepravilo kromě lidí i jídlo a jiné předměty.