Hlavní obsah

Korejský bestseller v novém: Hyundai i20 je hezčí a má bohatší základní výbavu

Foto: Hyundai

Povedený subkompakt od Hyundai, model i20, vstoupil do druhé fáze svého funkčního období, třetí nejprodávanější model značky si tak vysloužil modernizaci.

Zatímco ostatní značky vyklízejí pole, Hyundai si svá malá auta hýčká – po modernizaci i10 přišla řada i na většího brášku i20. Za zásluhy si v půlce funkčního období vysloužil modernizaci v podobě bohatší základní výbavy a příjemných designových úprav.

Článek

Třetí generace i20 se jen za rok 2022 prodala v počtu 59 914 kusů. To je pro korejský subkompakt velmi slušné skóre – vlastně jde o třetí nejprodávanější model značky. Čas však letí jako voda a tento zástupce značky Hyundai v segmentu B už slouží čtvrtým rokem, proto se nyní dočkal zasloužené modernizace.

Při pohledu na exteriér došlo na poměrně jemné změny, což je v tomto případě dobře. Modernizovaná i20 se dočkala upraveného designu předního i zadního nárazníku, vpředu i vzadu navíc najdeme svítilny s novou optikou a LED diodami denního svícení ve tvaru písmene Z.

Zajímavým detailem je přemístění emblému značky z přední masky na kapotu. Do nabídky přibyly 3 nové barvy – zelená metalíza Lucid Lime a dva perleťové laky, konkrétně modrý odstín Meta Blue a šedý jménem Lumen Grey. Lze také vybírat z několika nových designů litých kol o průměru 16, případně 17 palců.

Foto: Hyundai

Základní výbava je nyní bohatší, v souvislosti s novým limetkovým lakem exteriéru si lze objednat interiérový paket Lucid Lime s exkluzivním čalouněním a kontrastním prošíváním.

Uvnitř najdeme v základu 4,1palcový přístrojový panel vykukující zpoza čtyřramenného volantu, nechybí několik dokovacích USB-C portů nebo 4G konektivita. V příplatkové výbavě zůstávají větší digitální displeje – 10,25palcový přístrojový panel a stejně velký centrální displej infotainmentu. Software vozu si pak pochopitelně rozumí jak s Android Auto, tak Apple CarPlay.

V nabídce motorů zůstávají pouze dvě verze 1,0l přeplňovaného tříválce, základní atmosférický čtyřválec 1,2 l v nabídce končí. Agregát T-GDi se bude dodávat s výkonem rovných 100, případně 120 koňských sil. Spřažený bude buďto s manuální šestikvaltem, případně s příplatkovým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Nástupce oblíbené sportovní verze i20 N s foukanou šestnáctistovkou zatím potvrzen nebyl.

V neposlední řadě došlo na obohacení prvků bezpečnostní výbavy – už v základu bude i20 mít třeba asistent jízdy v pruzích nebo přední kolizní asistent, který nově umí rozeznávat chodce a cyklisty.

Výroba modernizované i20 má začít ve třetím čtvrtletí letošního roku 2023 v tureckém Izmitu. Ve stejném termínu bude zahájen i prodej na českém trhu, první vozy dorazí nedlouho poté. O cenách vás budeme informovat. Jisté však je, že nová verze opticky podraží. Současnou i20 s atmosférickým čtyřválcem totiž pořídíte za akční cenu již od 309 990 Kč, jenže nejlacinější přeplňovaný tříválec, který bude základem pro modernizovanou verzi, pořídíte až za 359 990 Kč.

Načítám