Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Elektrická řada ID. od Volkswagenu se brzy rozroste o vůbec nejmenšího člena. Duchovní nástupce modelu Up ponese označení ID.1 a má plnit roli městského elektromobilu s cenou do půl milionu korun. Před slavnostní březnovou premiérou se novinka poodhaluje na první fotce.
Ta prozrazuje, že „jednička“ nebude ani zdaleka tak uhlazená jako větší sourozenci a dostane nápaditější světla. Podrobnosti o technice zatím zůstávají tajemstvím, ale očekává se, že malý elektromobil přijede na základech většího ID.2, tedy zkrácené verzi modulární platformy MEB. Elektrická „dvojka“ by měla vstoupit do výroby letos s dojezdem až 450 kilometrů a cenou kolem 600 000 Kč.
Ale zpátky k prckovi. Ač zatím víme jen minimum, generální ředitel VW Thomas Schäfer si nový produkt nemůže vynachválit. „Dostupný a kvalitní model Volkswagen z Evropy pro Evropu. Toto je Liga mistrů automobilového inženýrství!“ nedrží se při zemi šéf celé automobilky.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QJ_q/hI5K/volkswagen-id-2-id-2all.jpeg?fl=cro,0,0,4096,2731%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Už dříve představený koncept ID.2 je vlastně elektrická obdoba Pola.
Zatím nebylo potvrzeno, zda se novinka bude vyrábět po boku dalších elektrických drobků (ID.2, Škoda Epiq, Cupra Raval) ve španělské továrně koncernu. Jeví se to ale jako nejpravděpodobnější scénář.
Šéf technického vývoje Kai Grünitz už dříve naznačil, že vstupní model bude svým pojetím hodně podobný někdejšímu Upu. „Když navrhujete městské auto, není moc co vymýšlet. Bude to vůz, který odpovídá našemu DNA v oblasti designu a funkčnosti, ale za lepší cenu,“ vysvětlil Grünitz.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QJ_q/mUtL/volkswagen-id-2-id-2all.jpeg?fl=cro,0,0,4096,2731%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Kabiny dvou nejmenších elektromobilů VW by mohly být velmi podobné.
A přiznal, že nebude vznikat primárně za účelem zisku. „Půjde spíše o auto pro mladé řidiče. Já osobně jsem v 18 letech začínal jezdit Polem. Volkswagen mi přirostl k srdci, posléze jsem první vůz vyměnil za Golf a rodinu VW nikdy neopustil. Proto je důležité mít v nabídce takzvané první a dostupné auto,“ vysvětluje Grünitz.
Návrat názvu Up se sice neplánuje, ale není žádným tajemstvím, že úspěšných jmen Golf, Passat či Tiguan se Volkswagen nechce vzdát ani v době elektrické. Ale to předbíháme, teď je prioritou březnová premiéra ID.1 a posléze sériová produkce, která by měla odstartovat za dva roky.