Hlavní obsah

Koncept Kia EV5 se umí proměnit v pojízdný salonek, sériové verze se nejdřív dočkají v Číně

Foto: Kia

Menší sourozenec typu EV9 má zamířit na čínský trh už koncem tohoto roku, zbytek světa bude následovat nedlouho poté.

Kia rychle rozšiřuje paletu svých elektromobilů. Po technikou našlapaném modelu EV6, který umí potěšit i nadšeného řidiče, následovalo velké sedmimístné SUV jménem EV9. A nyní v rychlém sledu přichází koncept kompaktního crossoveru EV5 o velikosti modelu Sportage.

Článek

Kia plánuje rozšířit své řady o další elektromobil, jak naznačuje nový typ EV5 Concept. Na první pohled je vůz s výjimkou menších rozměrů téměř k nerozeznání od většího sourozence EV9 – v obou případech totiž designéři značky Kia evidentně ve velkém používali pravítko, akorát u EV5 s menším měřítkem. Zatímco EV9 je velká sedmimístná vlajková loď, EV5 by měl být kompaktnější crossover o velikosti modelu Sportage.

Model EV9 a nový koncept EV5 se vyznačují hranatým čumákem s vertikálními předními svítilnami, velmi podobná je i boční silueta. Téměř ze všech pohledů a zejména pak při pohledu z boku je patrné, že designéři uplatnili metodu prolínání ploch, což pomáhá auto opticky odlehčit.

Foto: Kia

Koncept se pyšní speciálním lakem Iceberg Matte Green, i když bychom podle renderů vsadili boty na to, že je stříbrný. Excentrický design skvěle doplňují 21palcová asymetrická kola.

Ostře řezané kontury pomáhá zvýraznit i speciální lak se zvláštním názvem Iceberg Matte Green – přestože na fotografiích se barva jeví jako stříbrná s nádechy modré. Design, jehož excentricita je čistě záměrná, podtrhují 21palcová litá asymetrická kola.

Oproti ostřeji řezanému exteriéru má interiér podstatně uhlazenější estetiku. Z plovoucí a jednoduše řešené palubní desky ční osmihranný volant, zpoza kterého prosvítá přístrojový panel plynule přecházející v displej infotainmentu. Pod širokoúhlým displejem pak vidíme několik analogových tlačítek.

Uprostřed chybí středová konzola, což interiéru dodává na prostornosti a vzdušnosti. Místo ní je tu pod palubní deskou chytrý úložný prostor a hrany sedadel jako by vyčnívají do prostoru, čímž působí dojmem téměř jednolité lavice.

Sedadla jako taková jsou potom otočná, což v kombinaci se sedadly otevírajícími se proti sobě umožňuje vytvořit posezení ve stylu noblesního salonu. Podobným způsobem lze proměnit zavazadlový prostor v piknikové posezení díky výsuvné lavičce. Sériová EV5 se nejspíš těchto chytře praktických vychytávek nedočká. Zato by měla už na konci tohoto roku zavítat do Číny, ostatní trhy budou následovat v průběhu roku 2024.

Načítám