Hlavní obsah

Kolik stojí základní Kodiaq a kolik dáte za vrcholný plug-in hybrid? Škoda rozšiřuje český ceník svého vlajkového SUV

Foto: Škoda Auto

Stejně jako v případě Superbu, tak i u Kodiaqu automobilka Škoda postupně rozšiřuje nabídku motorizací a výbav. K úvodní dvojici turbodieselů a výbav nyní přibývá do výběru také základní benzin a vrcholný plug-in hybrid. Základní Kodiaq se tak těsně vejde do milionu.

Článek

Mladoboleslavská Škoda Auto rozšířila nabídku motorizací pro své vlajkové SUV s příznačným jménem Kodiaq. Druhá generace tohoto populárního modelu se dosud prodávala pouze se dvěma vznětovými motorizacemi, nyní se paleta rozšiřuje o elektrifikované čtyřválcové benziny.

Novým základem je tedy modernizovaná mild-hybridní přeplňovaná čtyřválcová patnáctistovka (1,5 TSI) s výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 250 Nm. Základní cena této specifikace je pak těsně pod milionem, konkrétně 980 000 Kč, zatímco vyšší výbava stojí 1 225 000 Kč.

Druhou zážehovou variantou je externě nabíjený plug-in hybrid složený ze čtyřválcového motoru 1,5 TSI a elektromotoru, kombinovaný výkon dosahuje 150 kW (204 koní) a točivý moment 350 Nm.

Obě motorizace se nabízejí pouze s pohonem předních kol a vždy s automatickou převodovkou DSG.

Foto: Škoda Auto

Aktuální ceník Škody Kodiaq (duben 2024).

Plug-in hybridní model láká na čistě elektrický dojezd až 100 km, navíc disponuje také stejnosměrným rychlonabíjením (DC) o výkonu až 50 kW, proto trakční akumulátor z 10 na 80 % nabijete v optimálních podmínkách za 25 minut. Plug-in hybridní Kodiaq stojí v základu 1 150 000 Kč, ve vyšší specifikaci pak 1 395 000 Kč.

Základní výbava pojmenovaná Selection obsahuje například 17palcová litá kola, parkovací kameru, 10palcový digitální přístrojový štít, třízónovou automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel, bezdrátové nabíjení telefonu a balík asistenčních systémů.

Pro náročnější je připraven vyšší stupeň Exclusive Selection, který přidává například kožený interiér, LED světlomety s technologií Matrix druhé generace, sdružené zadní lampy s animovanými blinkry, podsvícenou masku chladiče, head-up displej, nezávislé topení, rolety zadních oken, vylepšené autonomní řízení druhé úrovně, vylepšený adaptivní podvozek s progresivním řízením a další prvky.

Ceník nicméně ještě není zcela kompletní, jelikož chybí cenovka za výkonný Kodiaq 2,0 TSI 4 × 4 o výkonu 150 kW (204 koní) a síle 320 Nm, ten dorazí na trh až v průběhu letošního roku. Těšit se také ještě můžeme na sportovně laděnou výbavu Sportline. Vrcholného provedení RS, kde se hovoří o nasazení speciálních tlumičů a motoru 2,0 TSI o výkonu 265 koní, se dočkáme až koncem roku.

Načítám