Hlavní obsah

Kolik stojí nový Volkswagen Amarok a kdy ho budete mít doma?

Foto: Volkswagen

Novým Amarokem jsme se už svezli a udělal na nás skvělý dojem. Poslední informací, na kterou jsme čekali, byly české ceny – a ty byly právě odtajněny. Na kolik vás tedy nový model od Volkswagenu vyjde a kdy ho budete mít doma?

Článek

Nový Volkswagen Amarok už asi není třeba představovat. Ale že jste to vy, shrneme ty nejdůležitější body: Zcela nová konstrukce (navržená společně s Fordem, přesto je Amarok v první řadě Volkswagenem), interiér našlapaný nejmodernějšími technologiemi (8- nebo 12palcový digitální přístrojový panel, 10- nebo 12palcový infotainment a 25 jízdních asistentů k tomu), k tomu šestiválcový a čtyřválcový diesel a dva pohony všech čtyř kol, což znamená víc schopností v terénu, ale zároveň víc komfortu na silnici. Amarok tak funguje nejen jako pracovní nástroj (užitečné zatížení až 1,19 tuny a na kouli utáhne až 3,5 tuny), ale bude radost s ním jezdit i na rodinné výlety. Pokud chcete více podrobností, přečtěte si naše první dojmy ze svezení s novým Amarokem.

To poslední, co jsme dosud nevěděli, byl ceník novinky. Ani ten už nyní není tajemstvím: Základní cena v předprodeji v Česku činí 870 007 Kč bez DPH (s DPH pak 1 052 708 Kč) – za tyto peníze dostanete Amarok poháněný 2,0 TDI o výkonu 170 koní s 6stupňovou manuální převodovkou.

Foto: Volkswagen

Nový Amarok jezdí moc příjemně po silnici…

Amarok ve vyšší výbavě Life má pod kapotou silnější 2,0 TDI s výkonem 210 koní kombinovaný s 6stupňovou manuální nebo 10stupňovou automatickou převodovkou. Jeho cena začíná na částce 923 598 Kč bez DPH (1 117 554 Kč včetně DPH).

Foto: Volkswagen

...ale nebojí se ani náročného terénu

250koňový šestiválec 3,0 TDI spojený s 10stupňovým automatem najdete u nejvyšších výbavových linií Style, PanAmericana a Aventura – jejich základní ceny se pohybují v rozsahu od 1 031 751 Kč do 1 191 138 Kč bez DPH (od 1 248 418 Kč do 1 441 277 Kč včetně DPH).

Čím se liší PanAmericana a Aventura?

Dvě vrcholné verze Amaroku se neliší ani tak výbavou jako spíš zaměřením a designem. PanAmericana je více off-roadová, proto má terénní pneumatiky, měkčí podvozek a matně černě laděné prvky – nárazníky, nášlapy, kryty zrcátek nebo rám na korbě. Oproti tomu Aventura není takový dobrodruh a sází spíš na exkluzivní styl, což v překladu znamená více chromu a místo trubkového rámu má u kabiny nástavec v barvě karoserie.

Foto: Volkswagen

Rozdíly mezi Aventurou (vlevo) a PanAmericanou jsou na první pohled patrné – když je máte hned vedle sebe

Předprodej nového Amaroku začíná již nyní, oficiální uvedení na trh a spuštění konfigurátoru však proběhne až v polovině roku 2023. V druhé polovině roku by k zákazníkům měly dorazit první objednané kusy.

Co říkáte na ceník nového Amaroku?
Rovnou si jdu stoupnout do fronty
41,7 %
Svezu se a uvidím
7,9 %
Na mě trochu drahé
50,4 %
Celkem hlasovalo 1509 čtenářů.
Načítám