Hlavní obsah

Kodiaq proti Tiguanu: Porovnali jsme připravovanou vlajkovou loď Škody s novinkou od VW. Tiguan je menší a má o dvě kolečka méně

Foto: Škoda Auto / Volkswagen

Škoda Kodiaq a Volkswagen Tiguan: Dva koncernoví bratři sdílející společnou techniku se příští rok na trhu porvou o zákazníky. Takže co o nich zatím víme?

Článek

Obě nová SUV sdílejí pokročilou verzi modulární platformy MQB evo, což znamená prakticky stejnou techniku – obdobná nabídka motorů, oba mají DCC pro a další vychytávky. Pokud se bude něco technicky lišit, budou to spíš drobnosti na úrovni jednotlivých komponent (VW si pro sebe vždy nechával lepší kousky). Pojďme se tedy podívat na to, co je jasně patrné a zákazníky bude nejvíc zajímat.

Velikost

V tomto případě má Kodiaq jasně navrch ve všech směrech – je nejen delší, ale také má delší rozvor, což znamená víc místa pro posádku. Ostatně Kodiaq jako jediný nabídne až sedm sedadel (Tiguan Allspace se pro třetí generaci nekoná, nahradí ho větší model). Kodiaq se také tradičně může pochlubit obrovským kufrem. Pro většinu zákazníků je už v tomto momentu rozhodnuto.

Nový TiguanNový Kodiaq
Délka4 539 mm4 758 mm
Šířka1 842 mm1 864 mm
Výška1 639 mm1 657 mm
Rozvor2 680 mm2 791 mm
Objem kufru652 l910 l

Design

VW už Tiguan oficiálně odhalil, Škoda si své největší tajemství podrží ještě pár týdnů. My už jsme ale nahlédli pod rafinované mladoboleslavské maskování a můžeme vám prozradit, že nový Kodiaq bude o poznání hezčí auto než poněkud nevýrazný Tiguan. Bude totiž dospělejší a atraktivnější než předchozí Kodiaq, který vypadal výborně a prakticky nestárl.

Interiér

Tiguan se chlubí jedním multifunkčním otočným ovladačem, Kodiaq má ale rovnou tři, takže se bude ovládat ještě o kus snáz. Kodiaq má také podstatně lépe integrovaný infotainment (úhlopříčky 12,9“ se shodují, systém na něm bude podobně vypadat a prakticky stejně fungovat) a více odkládacích schránek ve středovém tunelu, rovněž se obejde bez otravných pianových plastů, které jsou dobré akorát k tomu, aby se umatlaly. Svým pojetím je interiér Kodiaqu jednodušší, ale také čistší (což platí i pro obrazovky přístrojového štítu a infotainmentu) – to by mohlo spoustě zákazníků vyhovovat.

Motorizace

Sdílená technika znamená i shodné motorizace, akorát Tiguan jich nabízí víc. Ačkoliv tušíme, že zrovna 1.5 TSI mHEV (130 k 4 × 2), 2.0 TSI (265 k 4 × 4, Škoda ho nabízí se čtyřkolkou) nebo 272koňový PHEV zájemci o Kodiaq příliš oplakávat nebudou.

Samozřejmostí je, že obě auta budou dostupná už pouze s automatickou převodovkou, pohon všech kol bude spojený pouze s vybranými motorizacemi (přičemž ani jedno z aut nenabízí oblíbené kombo 2,0 TDI 150 k a čtyřkolka).

KodiaqTiguan
Benzin
1.5 eTSI 130 k DSG7neano
1.5 eTSI 150 k DSG7anoano
2.0 TSI 204 k 4x4 DSG7anoano
2.0 TSI 265 k 4x4 DSG7neano
Diesel
2.0 TDI 150 k DSG7anoano
2.0 TDI 193 k 4x4 DSG7anoano
PHEV
1.5 TSI PHEV 204 k DSG6anoano
1.5 TSI PHEV 272 k DSG6neano

Komfort

Obě auta se chlubí sofistikovaným adaptivním podvozkem DCC Pro, který slibuje preciznější chování a větší rozdíly mezi jízdními režimy – víc pohodlí v Comfortu a víc jistoty ve Sportu. Jen v Tiguanu ale můžete navíc mít speciální ergonomická sedadla nastavitelná elektricky ve 14 směrech, vyhřívaná a odvětrávaná a s masážní funkcí.

Bezpečnost

Balík jízdních asistentů by měl být shodný (včetně sofistikovaného parkovacího asistenta), Tiguan má akorát výhodu v nových HD Matrix LED světlometech, které nabízejí preciznější řízení a směrování světelného svazku – Tiguan tak bude umět lépe osvítit silnici, zvýraznit jízdní pruhy nebo třeba osoby a zvířata u krajnice. To by se mohlo hodit i řidičům Kodiaqu, ti však budou mít o trochu méně pokročilou LED Matrix techniku.

Foto: Volkswagen

Tiguan se chlubí velmi pokročilou HD LED Matrix technikou čelních světlometů. Kodiaq si musí vystačit s méně sofistikovanou LED Matrix.

Cena a výbavy

To je zatím největší neznámá. Ani jedna automobilka dosud nezveřejnila ceník (není divu, obě auta dorazí na trh až na počátku příštího roku), takže těžko můžeme porovnávat. Hodně bude záležet na politice nabízených výbav (Škoda už v ČR většinou nenabízí základní výbavy, také jí bude chybět základní motor 1.5 TSI 130 k, takže by mohla být opticky dražší), ale i když nepředpokládáme, že by Kodiaq jako vlajková loď značky byl bůhvíjaká láce, pořád od Škodovky očekáváme solidní nabídku poměru cena/výkon.

Do února 2024 je tedy ještě spousta času na přemýšlení, které vám určitě ulehčí postupné uvolňování dalších informací (slavnostní představení Kodiaqu a ceníky obou aut).

Které koncernové SUV vás láká víc?
Škoda Kodiaq
67,3 %
Volkswagen Tiguan
32,7 %
Celkem hlasovalo 1384 čtenářů.
Načítám