Článek
Obě nová SUV sdílejí pokročilou verzi modulární platformy MQB evo, což znamená prakticky stejnou techniku – obdobná nabídka motorů, oba mají DCC pro a další vychytávky. Pokud se bude něco technicky lišit, budou to spíš drobnosti na úrovni jednotlivých komponent (VW si pro sebe vždy nechával lepší kousky). Pojďme se tedy podívat na to, co je jasně patrné a zákazníky bude nejvíc zajímat.
Velikost
V tomto případě má Kodiaq jasně navrch ve všech směrech – je nejen delší, ale také má delší rozvor, což znamená víc místa pro posádku. Ostatně Kodiaq jako jediný nabídne až sedm sedadel (Tiguan Allspace se pro třetí generaci nekoná, nahradí ho větší model). Kodiaq se také tradičně může pochlubit obrovským kufrem. Pro většinu zákazníků je už v tomto momentu rozhodnuto.
Nový Tiguan | Nový Kodiaq | |
---|---|---|
Délka | 4 539 mm | 4 758 mm |
Šířka | 1 842 mm | 1 864 mm |
Výška | 1 639 mm | 1 657 mm |
Rozvor | 2 680 mm | 2 791 mm |
Objem kufru | 652 l | 910 l |
Design
VW už Tiguan oficiálně odhalil, Škoda si své největší tajemství podrží ještě pár týdnů. My už jsme ale nahlédli pod rafinované mladoboleslavské maskování a můžeme vám prozradit, že nový Kodiaq bude o poznání hezčí auto než poněkud nevýrazný Tiguan. Bude totiž dospělejší a atraktivnější než předchozí Kodiaq, který vypadal výborně a prakticky nestárl.
Interiér
Tiguan se chlubí jedním multifunkčním otočným ovladačem, Kodiaq má ale rovnou tři, takže se bude ovládat ještě o kus snáz. Kodiaq má také podstatně lépe integrovaný infotainment (úhlopříčky 12,9“ se shodují, systém na něm bude podobně vypadat a prakticky stejně fungovat) a více odkládacích schránek ve středovém tunelu, rovněž se obejde bez otravných pianových plastů, které jsou dobré akorát k tomu, aby se umatlaly. Svým pojetím je interiér Kodiaqu jednodušší, ale také čistší (což platí i pro obrazovky přístrojového štítu a infotainmentu) – to by mohlo spoustě zákazníků vyhovovat.
Motorizace
Sdílená technika znamená i shodné motorizace, akorát Tiguan jich nabízí víc. Ačkoliv tušíme, že zrovna 1.5 TSI mHEV (130 k 4 × 2), 2.0 TSI (265 k 4 × 4, Škoda ho nabízí se čtyřkolkou) nebo 272koňový PHEV zájemci o Kodiaq příliš oplakávat nebudou.
Samozřejmostí je, že obě auta budou dostupná už pouze s automatickou převodovkou, pohon všech kol bude spojený pouze s vybranými motorizacemi (přičemž ani jedno z aut nenabízí oblíbené kombo 2,0 TDI 150 k a čtyřkolka).
Kodiaq | Tiguan | |
---|---|---|
Benzin | ||
1.5 eTSI 130 k DSG7 | ne | ano |
1.5 eTSI 150 k DSG7 | ano | ano |
2.0 TSI 204 k 4x4 DSG7 | ano | ano |
2.0 TSI 265 k 4x4 DSG7 | ne | ano |
Diesel | ||
2.0 TDI 150 k DSG7 | ano | ano |
2.0 TDI 193 k 4x4 DSG7 | ano | ano |
PHEV | ||
1.5 TSI PHEV 204 k DSG6 | ano | ano |
1.5 TSI PHEV 272 k DSG6 | ne | ano |
Komfort
Obě auta se chlubí sofistikovaným adaptivním podvozkem DCC Pro, který slibuje preciznější chování a větší rozdíly mezi jízdními režimy – víc pohodlí v Comfortu a víc jistoty ve Sportu. Jen v Tiguanu ale můžete navíc mít speciální ergonomická sedadla nastavitelná elektricky ve 14 směrech, vyhřívaná a odvětrávaná a s masážní funkcí.
Bezpečnost
Balík jízdních asistentů by měl být shodný (včetně sofistikovaného parkovacího asistenta), Tiguan má akorát výhodu v nových HD Matrix LED světlometech, které nabízejí preciznější řízení a směrování světelného svazku – Tiguan tak bude umět lépe osvítit silnici, zvýraznit jízdní pruhy nebo třeba osoby a zvířata u krajnice. To by se mohlo hodit i řidičům Kodiaqu, ti však budou mít o trochu méně pokročilou LED Matrix techniku.
Cena a výbavy
To je zatím největší neznámá. Ani jedna automobilka dosud nezveřejnila ceník (není divu, obě auta dorazí na trh až na počátku příštího roku), takže těžko můžeme porovnávat. Hodně bude záležet na politice nabízených výbav (Škoda už v ČR většinou nenabízí základní výbavy, také jí bude chybět základní motor 1.5 TSI 130 k, takže by mohla být opticky dražší), ale i když nepředpokládáme, že by Kodiaq jako vlajková loď značky byl bůhvíjaká láce, pořád od Škodovky očekáváme solidní nabídku poměru cena/výkon.
Do února 2024 je tedy ještě spousta času na přemýšlení, které vám určitě ulehčí postupné uvolňování dalších informací (slavnostní představení Kodiaqu a ceníky obou aut).