Hlavní obsah

Klasický design v moderním pojetí: Carice TC2 je elektrický sporťák podle receptu ze staré školy

Foto: Carice

Že řidičským autům v době elektrifikace odzvonilo? Automobilka Carice si to nemyslí, postavila kabriolet podle receptu ze staré školy poháněný elektřinou.

Sportovní auta ve stylu retro jsou dnes v kurzu, částečně proto, že podobná už se nikdy vyrábět nebudou. Nebo snad ano? Přestože je nizozemský kabriolet Carice poháněný elektřinou, je vlastně velmi retro – má jednoduchý design s ladnými křivkami a cílí na nadšené řidiče.

Článek

Nizozemsko je možná malá země, má však velký potenciál. Je totiž rodištěm mnoha významných vynálezů jako například teleskopu, mikroskopu, kazety a CD, či dokonce bluetooth a wifi připojení. Existuje však i několik nizozemských výrobců automobilů, byť pochopitelně malosériových. Jedním z nich je i značka Carice, která by do budoucna mohla pomoci vyřešit otázku za milion: Bude ještě s elektromobily zábava?

Lidé od Carice v tomto směru mají jasno. Poměrně mladá automobilka se sídlem ve městě Teylingen v provincii Jižní Holandsko funguje od roku 2011 coby výrobce kompaktních elektromobilů vyráběných na zakázku. Teď však poprvé ve své historii představuje vůz, který by se mohl dočkat zájmu široké automobilové veřejnosti – sporťák jménem TC2.

Jak by ale pravil klasik - v tomto případě geniální britský konstruktér - základem sportovního vozu je nízká hmotnost, což se dost dobře neslučuje s těžkými bateriemi elektromobilů. Vůz Carice TC2 však díky kompaktním rozměrům a chytré konstrukci váží jen 630 kg – a pozor, to není překlep, dámy a pánové, opravdu tam jednička nechybí.

Foto: Carice

Na elektromobil se Carice TC2 vyznačuje nesmírně nízkou hmotností, váží jen 630 kg.

Na poměry elektromobilů jde tedy o fantastickou hodnotu, svou roli nepochybně hrají i kapesní rozměry (mluví se o délce do čtyř metrů a šířce okolo 1,7 metru), díky tomu si Carice může dovolit poměrně kompaktní baterii, která opět nepřidává zbytečně moc kilogramů. Výrobce navíc slibuje dojezd přes 480 km, to však potvrdí až první nezávislý test.

„Náš model TC2 jsme navrhovali jako pojízdné umění – něco, co se v dnešní době hned tak nevidí,“ chlubí se na stránkách firmy její zakladatelé Niels van Dril a Richard Holleman. „Záměrem bylo postavit auto, které je elegantní a ručně vyráběné, ohleduplné k životnímu prostředí a zároveň agilní,“ doplňuje van Dril.

Výrobce prozatím nezveřejnil výkonnostní parametry, vzhledem k nízké hmotnosti se však dá očekávat, že půjde o čiperné autíčko. Díky zaobleným, skoro až klasickým tvarům evokujícím sporťáky z 50. let minulého století by si mohl najít i poměrně širokou škálu fanoušků.

Staromódní v dobrém slova smyslu je Carice TC2 i v interiéru. Navzdory současným, alespoň prozatím přetrvávajícím trendům, tu nenajdeme žádný velký digitální displej – budíky jsou tu klasicky analogové, dokonce i ovladače jednotlivých funkcí se nehledají nikde v menu, ale jsou pro ně vyhrazeny konkrétní fyzické spínače, dokonce i samotný volant je bez multifunkce.

Střecha se má skládat za ochranný oblouk za sedadly, není však známo, zda manuálně, elektricky nebo bude na výběr z obou variant. Jedno je však jisté – lidé od Carice mysleli i na praktickou stránku věci. Zásuvka pro nabíjení je totiž chytře umístěna v kufru, ten lze potom i během nabíjení bez problému zavřít, vůz je tedy vhodný i pro venkovní dobíjení a alespoň částečně imunní vůči vandalům či vtipálkům.

Firma uvádí, že vůz jde poměrně dobře na odbyt a v nejbližší době má odstartovat výroba už druhé série – ta první je vyprodaná. První vozy mají zavítat k zákazníkům ještě koncem tohoto roku. Cena auta je 44 500 eur, tedy zhruba jeden milion korun.

Načítám