Hlavní obsah

Kimi Räikkönen má nový džob: Číňanům pomáhá zrychlit jejich 1265koňový elektromobil

Foto: Zeekr

Kimi Räikkönen, legendární „ledový muž“ (The Iceman) formule 1, má novou práci. A poměrně kuriózní. Stal se z něj „hlavní poradce pro výkon“ v čínské automobilce Zeekr, v níž hned dostal pozoruhodný úkol.

Článek

Že se automobilky při vývoji aut občas obracejí na úspěšné závodníky, a to nejen ze světa F1, je známá věc. Značka Zeekr ale šla v případě 44letého Räikkönena ještě o kus dál. Mistrovi světa z roku 2007 totiž, zdá se, nabídla oficiální funkci.

Pozice jménem „hlavní poradce pro výkon“ sice zní trochu zvláštně, ale současně také opravdu docela oficiálně. Automobilka se úspěšným „náborem“ pochlubila mimo jiné na sociální síti X (dříve Twitter), na níž zveřejnila 24 sekund dlouhé video, v němž Kimi s typicky klidným a jakoby nezúčastněným projevem novou práci pro čínský Zeekr potvrzuje.

Prvním úkolem nového hlavního poradce pro výkon bude vylepšit ostrý model Zeekr 001 FR. Räikkönen má spolupracovat s inženýry zejména na naladění podvozku i pohonného ústrojí.

A to jsou zrovna oblasti, jež by čínská značka opravdu neměla podcenit. Nedávno představený Zeekr 001 FR, který můžeme považovat za konkurenta Tesly Model S Plaid, totiž pohání hned čtyři elektromotory, jež poskytují maximální systémový výkon 930 kW (1 265 koní).

Mrkněte na video s modelem Zeekr 001.Video: Zeekr

Kromě obrovského výkonu má přítomnost čtyř motorů velký potenciál nabídnout sofistikované řešení vektorování točivého momentu.

Auto dále dostalo poměrně agresivně vyhlížející karbonový body kit, podvozek využívající díly od KW nebo masivní brzdy od AP Racing.

Výrobce láká také na schopnost akcelerovat na 100 km/h za 2,07 sekundy, tento čas ovšem platí pro zrychlení nikoli z nuly, ale z pohybu minimální rychlostí - tedy pro takzvaný rolling start.

Elektromotory energii čerpají ze 100kW baterie, která se i díky 800V palubní architektuře na vhodné nabíječce umí dobít z 10 na 80 procent za zhruba čtvrthodinu.

Načítám