Článek
Elektrická řada automobilky Kia se začíná pořádně rozrůstat. Po modelu EV6, jenž se stal nepřímým nástupcem Stingeru, následovalo rodinné SUV EV9. Značka ale ví, že paletu modelů je třeba rozšiřovat také směrem dolů. To ostatně potvrzují dva nové koncepty, které společnost představila na slavnostní akci.
První takovou vizí je EV3, menší SUV posazené pod modely EV9 a EV5. Ale nebojte, svět se netočí jen kolem zvýšených hranatých aut. Kia totiž ukázala také koncept čtyřdveřového sedanu s označením EV4, jehož záď se svažuje ve stylu kupé. Že by odpověď na Teslu Model 3?
Protože vzhled obou studií vychází ze sériového elektromobilu EV9, lze předpokládat, že do sériové produkce už se bude měnit jen minimálně. To interiéry pořád vypadají hodně futuristicky. A asi vás nepřekvapí, že oba koncepty počítají s udržitelnými materiály, třeba sedačky jsou vyrobené z přírodního vlákna. Dále se dozvídáme, že Kia bude ve svých kabinách i nadále soustředit všechny důležité informace do obrazovek (nebo jednoho velkého displeje?) za volantem, přičemž pracoviště řidiče má být především minimalistické a vzdušné.
Kia potvrdila, že nový crossover se ve finální podobě ukáže v průběhu příštího roku, na sedan si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Podrobnosti o technice zatím neznáme, protože ale vozy mají sdílet architekturu E-GMP, nejspíše by měly dostat na výběr z akumulátorů o kapacitě 58 nebo 77,4 kWh, stejně jako je tomu u modelu EV6.
A ještě jedna zajímavost. Kromě výše zmíněných modelů pracuje Kia také na vstupním elektromobilu se sympatičtější základní cenou. Vůz s označením EV2 by měl být buď malým městským hatchbackem (coby nástupce Ria), případně crossoverem. V Evropě se prý na novinku můžeme těšit za tři roky a Kia hovoří o cenové hranici 30 000 dolarů, tedy 700 tisíc korun. Pravda, konkurenční VW ID.2 či Renault 5 se snaží vejít do pětadvaceti tisíc eur, což je v přepočtu asi 615 000 Kč.
Korejská automobilka nešlape do elektromobility jen tak z dlouhé chvíle. Už v roce 2026 chce oslavit první milion elektromobilů a dále očekává, že nejpozději kolem roku 2030 bude prodávat na 1,6 milionu elektrických aut ročně. Mimochodem, výrobu nejmenšího zmíněného elektrovozu EV2 má obstarávat slovenský závod nedaleko Žiliny.