Hlavní obsah

Kempovat s teréňákem umí každý. Správní dobrodruzi ale využijí tento stan nad své Porsche!

Foto: Porsche

„Jedeme kempovat,“ řeknete v práci. „Jo, a čím pojedete?“. Od nynějška už si přátelé a kolegové nebudou klepat na čelo, když odpovíte „No, bereme 911.“

Na kempování se nejlépe hodí poctivý teréňák, to je jasná věc. Dobře však poslouží i SUV či klasický kombík. Po přivření oka lze vyrazit do kempu nebo do přírody i s klasickým hatchbackem. Ale ve sporťáku? To je přece nesmysl! Nebo ne?

Článek

Nezapomněli si v Garáži dát ráno kávu? Porsche a kemping, vždyť to musejí být dva články spojené dohromady! My jsme si na chvíli mysleli totéž o automobilce Porsche, ale je to opravdu tak – tohle kempingové Porsche 911 je čirá nefalšovaná realita. Pozoruhodné je, že nejde o výtvor nadšenců – za kvalitu vybavení tu ručí samotný výrobce!

Foto: Porsche

Tahle kempingová výbava není dílem nadšenců, tady najdeme jen kvalitu od oddělení Porsche Tequipment

Tuto vychytávku má na svědomí oddělení zvané Porsche Tequipment, tedy divize, která navrhuje, vyvíjí a vyrábí technické vybavení a doplňky pro stuttgartské vozy s erbem a hřebcem ve znaku. Tyto doplňky byly dosud běžně dostupné pro typ Macan, Panamera a Cayenne, ba dokonce i elektrický Taycan. Od nynějška k nim patří i 911.

Stan, který se rozloží na střešních nosičích a do kterého se vstupuje pomocí žebříku z hliníkové slitiny, poskytuje vynikající tepelnou izolaci a zároveň prodyšnost díky oknu ve střeše a dalším dvěma bočním okénkům. Porsche uvádí, že nabízí pohodlné přespání pro dva dospělé v jakémkoliv ročním období.

Černo-šedé barevné provedení s logy automobilky je poměrně typické pro vozy Porsche, a dle automobilky je složení stanu logické a jednoduché. V zásadě pouze stačí odjistit horní plastový kryt boxu, mírně jej zvednout a poté naklonit do úhlu přibližně 45 stupňů. Konstrukci stanu potom v dané poloze podrží dvě pneumatické vzpěry.

O to, aby stan zůstal na svém místě i za nepříznivého počasí, se pak starají čtyři přítlačné tyče s ukotvením v konstrukci střešního nosiče – tedy podobně jako u klasického stanu.

Foto: Porsche

Vybavení je dostupné mimo jiné i pro elektrický model Taycan, případně Macan, Panamera či Cayenne

Na výběr budou celkem dvě barevná provedení a z čistě praktických důvodů nejsou k dispozici žádné jasné či dokonce pastelové barvy – k dispozici bude pouze stará dobrá černá v kombinaci se světle šedou, nebo tmavě šedou barvou.

Automobilka plánuje do nabídky zařadit i řadu dalších kempingových produktů jako například klasický skládací stan, organizér pro boty či batohy, vyhřívanou přikrývku a další. Koho by zajímalo, kolik si musí připlatit při objednávce svého Porsche 911, tak částka zní 4 980 eur (aktuálně cca 122 tisíc korun).

Stan si však mohou objednat i stávající majitelé vozů Porsche, a to i těch, které se už nevyrábí – automobilka totiž v rámci programu Classic Porsche Adventure poskytuje vybavení pro klasické vozy Porsche, například pro 991 generace 996.

První kusy kempingových stanů od Porsche by měly k dealerům dorazit ještě před koncem tohoto roku, další doplňkový sortiment bude postupně následovat. Přestože to všechno zní naprosto fantasticky, ale jeden háček tu přeci jen je…

Výrobce totiž uvádí, že jej bohužel nelze nainstalovat na úplně všechny modely Porsche, a to ani co se týká typu 911. Vzhledem k množství variací 911 je patrně jednodušší zmínit, u kterých to možné není, než se to snažit vysvětlit naopak. Že vybavení není dostupné pro majitele modelů Cabriolet, je evidentní, stejně tak mají smůlu i majitelé vozů Targa.

Zajít chuť si musejí nechat i majitelé ryze sportovních a okruhově orientovaných modelů z divize GT – takže cestou na trackday na Nürburgringu se svojí GT3 si patrně stále budete muset zajistit ubytování. Dobrá zpráva však je, že o modelu 911 Turbo a Turbo S řeč nebyla!

Načítám