Hlavní obsah

Kdysi slavná automobilka dnes bojuje o přežití. A vedení bije na poplach, záchrana prý nebude snadná

Foto: Maserati

Legendární značka Maserati měla mimořádně neúspěšný rok a vedení si moc dobře uvědomuje, že vrátit automobilce někdejší lesk bude velmi těžký úkol.

Článek

Celý koncern Stellantis má za sebou opravdu náročné období, které eskalovalo rezignací generálního ředitele Carlose Tavarese. V USA značně klesl prodej značek Jeep, RAM i Dodge, z evropských automobilek skupiny je na tom nejhůře Maserati.

Stále se čeká na kompletní data za celý loňský rok, ale podle britského Autocaru klesly prodeje italského sportovního výrobce meziročně o více než padesát procent. O podobnou hodnotu klesly i tržby, výroba elektrických maserati je navíc kvůli nezájmu zákazníků stále pozastavena.

Novým šéfem Maserati se po divokém období stal Santo Ficili, který do funkce nastoupil v říjnu loňského roku. Jeho úkolem je vrátit věci zpátky do normálu a ideálně z Maserati opět udělat věhlasnou a prosperující značku. Sám Ficili však tuší, že mise to nebude vůbec jednoduchá.

Foto: Lukáš Kukla

Maserati si pořádný comeback určitě zaslouží!

Ficili kolem sebe staví zcela nový tým lidí, který má automobilku učinit konkurenceschopnější. Mezi první kroky má patřit snížení nákladů na vývoj, dost možná se značka pokusí nakopnout prodeje i výraznými slevami, což je dnes napříč automobilkami obzvlášť populární strategie.

Šéf automobilky navíc není spokojen s dosavadní prací marketingového oddělení. Byla prý tak žalostná, že Ficili dokonce zvažuje znovuuvedení modelu GranCabrio. Ten sice měl slavnostní premiéru již loni v únoru, ale podle nového bosse o tom vlastně nikdo neví. Tajemstvím nejsou ani narušené vztahy mezi vedením značky a prodejci. Jejich náprava teď má být nejvyšší prioritou.

Foto: Lukáš Kukla

Maserati Grecale je povedené sportovní SUV, ani to ale automobilce z krize nepomohlo.

„Jsem pozitivní hlavně díky významnému odkazu této značky. Pokud máme alespoň malou jiskřičku naděje, můžeme z ní pořád zažehnout pořádný oheň,“ nechal se slyšet Ficili.

Dodává ale, že letošní rok bude pro Maserati nejspíš stále v duchu poklesu. Půjde-li všechno podle plánu, mohla by se křivka otočit v roce 2026, potom chce Maserati zabrat naplno a vrátit se zpátky na výslunní. Nebude to snadné, ale držíme palce! Značka s takovou historií si to rozhodně zaslouží.

Související témata:
Načítám