Hlavní obsah

Kapesní supersport od Audi řeže zatáčky lépe než kdy předtím. A navíc u toho prý krásně voní

Foto: Audi

Nejprve pod rouškou kamufláže pokořilo rekord na Nürburgringu, teď se odhaluje v plné kráse. Ostré Audi RS3 se v rámci faceliftu dočkalo sice jen drobných kosmetických změn, ovšem inženýři z Ingolstadtu zamakali na technice, díky níž auto zvládá řezat zatáčky jako zkušený dřevorubec stoletý dub. Navíc se o jeho pachovou stopu stará pět chemiků!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Audi RS3 současné generace dosáhlo poloviny životního cyklu, proto přišel čas na facelift. Po úvodním rekordu na Nürburgringu tu máme plné odhalení, kde jsou jasné drobné stylistické změny exteriéru.

Nová RS3 tak přijíždí například s jinou maskou chladiče, přepracovanými přívody vzduchu, výraznějším předním spoilerem nebo diodovými předními světly se 24 moduly denního svícení uspořádanými do tvaru šachovnicové vlajky. Příliš kýčovité? V nastavení jsou na výběr ještě další tři vzory.

Svěží novou grafiku mají i zadní světla, boční odrazky jsou orientované vertikálně, nechybí ani větší difuzor nebo dvě oválné koncovky výfuku s černým lemem.

Barevně si zákazníci rovněž polepší, jelikož nově vybírají ještě z modrého, červeného a matně šedého laku. Standardem jsou pak matně černé 19palcové disky, volitelně nahraditelné jiným typem v matně šedé nebo metalicky černé barvě.

Foto: Audi

Faceliftovaný model poznáte i podle denního svícení ve tvaru šachovnice. Tedy pokud si jej v nastavení nezměníte.

V kabině vozu se mohou nově nacházet volitelná sedadla z uhlíkových vláken, nové ambientní osvětlení nebo kontrastní prošívání napříč sedadly, loketní opěrkou a volantem. Kdo raději kůži, ten se dočká vysoce kvalitního typu nappa.

A co je zajímavé, Audi prý zaměstnává pět chemiků, kteří zajišťují, aby všechny použité materiály voněly tak, jak mají. Takže tohle Audi je doslova vyvoněné!

Rychlejší v zatáčkách

Pohonná jednotka zůstala bez objemových a výkonnostních změn. Stále se tedy bavíme o přeplňovaném 2,5litrovém zážehovém pětiválci o výkonu 400 koní a točivém momentu 500 Nm, díky němuž Audi RS3 zrychlí z místa na stovku za 3,8 sekundy. Mimochodem, to je stejná akcelerace, jaké dosáhne i ostré elektrické MG4 XPower.

Ručička tachometru RS3 se poté zastaví na 290 km/h. To však není to hlavní, na čem inženýři značky pracovali. Modernizované ostré Audi se totiž dočkalo přepracování distribuce točivého momentu na kola a úpravy systému řízení stability podvozku.

Z toho důvodu má být RS3 daleko méně nedotáčivé, přesněji vybírat zatáčky a radostněji přecházet do přetáčivosti. A to ve výsledku znamená rychlejší průjezd samotnou zatáčkou nebo větší porci zábavy. Záleží na chutích. A vůních.

Načítám