Hlavní obsah

Juke od Nissanu dohnala elektrifikace. Hybridní pohon si žabák půjčil od fešáckého Renaultu

Foto: Nissan

Hybridní Juke zamíří do evropských autosalonů už v létě

Ano, ano, víme. Víme, že Nissan Juke mnoha lidem připomíná žábu, nicméně nelze opomenout jeho prodejní úspěchy na evropském trhu. Současná generace se tak nyní představuje rovněž ve specifickém elektrifikovaném provedení, vypůjčeném od Renaultu Clio. A to znamená, že kompaktní japonské SUV jezdí skoro jako čistokrevný elektromobil…

Článek

Nissan Juke se ve své druhé generaci sice vyfikl, ale mnohým lidem svým vzhledem stále připomíná žabáka. Zatímco v Americe byl vůz nahrazen konvenčnějším a dostupnějším modelem Kicks, v Evropě se Juke stále drží a nevede se mu nijak špatně.

Foto: Nissan

Nissan Juke se v Evropě udržel, nicméně v USA jej nahradil model Kicks

Nejnověji se automobil představuje s hybridním pohonem kombinujícím zážehový atmosférický čtyřválec 1,6 litru (94 k a 148 Nm), elektromotor o výkonu 49 koní a síle 205 Nm a startér-generátor poskytující výkon dalších 20 koní.

Systém tak díky konstrukci umí samočinně přepínat mezi režimy sériového hybridu, paralelního hybridu a sériově-paralelního hybridu – to kvůli efektivitě. Přestože má vůz jen malou (vodou chlazenou) baterii o kapacitě 1,2 kWh, Nissan tvrdí, že v městském provozu hybridní Juke jezdí až 80 % celkového času jen na elektřinu.

Foto: Nissan

Podobné pohonné ústrojí najdete třeba v Cliu E-Tech od Renaultu

Startování pak probíhá vždy v elektrickém režimu, v němž lze jet rychlostí až 55 km/h. Nechybí ani silný režim pro regenerativní brzdění nebo možnost ovládání vozu jedním pedálem, známá třeba z druhého Leafu.

Nejzajímavější je zajisté multimódová automatizovaná sekvenční převodovka, která nabídne čtyři rychlosti pro spalovací motor a dvě pro elektropohon. Více se o tomto systému rozpovídal kolega Jánský v rámci prvních jízd ze sesterskými E-Tech renaulty, nicméně pro jistotu připomeneme: Převzatá automatizovaná převodovka nemá spojku ani hydrodynamický měnič. Spojovacím prvkem je tu posílený startér-generátor, který zároveň zajišťuje synchronizaci převodů.

Foto: Nissan

Kombinovaně má hybridní Juke jezdit za 5,2 litru benzinu na sto

Výsledkem tohoto technického řešení má být pocit, že řídíte více elektromobil než klasické vozidlo se spalovacím motorem. Nicméně na takové hybridní ústrojí zřejmě neuslyší všichni potenciální kupci, a právě pro ně má Nissan ještě zážehový litrový tříválec s turbem.

Vizuálně budete mít problém odlišit hybridní Juke od běžných non-elektrifikovaných modelů. Hybrid má totiž akorát jinou masku chladiče, přepracovanou spodní část nárazníku pro lepší aerodynamiku, přeprofilovaný zadní spoiler a identifikační plaketu vzadu.

Kufr hybridního provedení přišel kvůli elektrifikaci (vzadu je baterka) o 68 litrů objemu, takže nabídne užitečných 354 litrů. Se sklopenými sedadly se pak dostanete na hodnotu 1 237 litrů, přičemž prostor pro nohy zůstal nezměněn a činí 553 milimetrů.

Spolu s hybridním Qashqaiem využívajícím technologii e-POWER by se elektrifikovaný Juke měl do evropských autosalonů dostat už letos v létě. Ceny zatím nebyly zveřejněny, avšak počítáme, že základ vyjde na cirka půl milionu korun s daní.

Načítám