Článek
Teprve před pár dny Francouzi představili novou puristickou variantu svého úspěšného řidičského sportovního kupé Alpine A110 a už na ni navazují ještě žhavější speciální edicí. Automobilka se rozhodla zaujmout všechny nadšence do Formule 1 i rychlých aut a věří, že mezi nimi najde potenciální zákazníky pro exkluzivní limitku, kterou oslavuje úspěchy svého dnes již skoro bývalého jezdce Fernanda Alonsa.
Jmenuje se Alpine A110 R Fernando Alonso a zájemci o exkluzivnější edici nového „eRka“ si pořádně připlatí. S oficiální cenou přibližně 3,63 milionu Kč je totiž o více než jeden milion korun dražší než standardní Alpine A110 R. Nepochybně tak drží titul nejdražšího modelu, jaký kdy sportovní divize Renaultu prodávala.
Vysokou exkluzivitu budoucím šťastným majitelům zaručuje i jen maličký počet naplánovaných vozů. Francouzská továrna chce vyrobit pouze 32 exemplářů, přičemž stanoveným počtem oslavuje všechna vítězství Fernanda Alonsa. Ten svou hvězdnou kariéru ve Formuli 1 odstartoval v roce 2001 při Velké ceně Austrálie s Minardi a do dnešních dnů zvítězil právě ve 32 závodech.
A co zájemci o nejdražší a nejexkluzivnější Alpine A110 získají navíc za zhruba milionový příplatek oproti základnímu „eRku“? Unikátní edice se bude vyrábět ve výhradně matně modré barvě, aby oslavovala monopost týmu Alpine z Formule 1, a nejvýraznější změnou je částečně nalakovaná kapota, která je standardně čistě karbonová.
Tradiční znaky s francouzskou trikolórou nově nahrazuje Alonsovo modro-žluto-oranžové barevné schéma, přičemž oranžová barva se objevuje i na brzdičích a v interiéru. Exkluzivitu speciální edice potvrzuje i individuálně číslovaná plaketa, připomínající jednotlivá vítězství, a vyšité podpisy na hlavových opěrkách, zatímco sluneční clona nese jezdcovo životní motto: „Na vrchol hory vede více než jedna cesta.“
Technika speciální edice odpovídá standardnímu Alpine A110 R, přičemž srdcem vozu je přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka o 300 koních (221 kW) a 340 newtonmetrech, spojená s dvouspojkovým automatem. Alonso pak technikům pomohl s vylepšením naladění podvozku, s nímž je odpružení o pět procent tužší, zatímco vůz zachovává nastavitelný podvozek s volitelným snížením světlé výšky o dalších 10 milimetrů.
Sám Fernando Alonso schválil finální nastavení své speciální edice na závodním okruhu v Barceloně, která je teď připravena zamířit k zákazníkům. Důležitým dárkem a sběratelským artiklem k vozu je i ručně podepsaná replika jezdcovy helmy.