Hlavní obsah

Jedno z nejprodávanějších aut v Česku nechce vyklízet pozice, chystá už druhý facelift. Co zatím víme?

Foto: Hyundai

Statistikám registrací nových osobních vozidel v Česku tradičně dominuje tuzemská Škoda. Platí to i o prvních sedmi měsících letošního roku. Jedno auto jiné značky se ale přece jen dokázalo mezi nejúspěšnější škodovky vklínit.

Článek

Jde o vůz Hyundai i30, zástupce nižší střední třídy, který se vyrábí v České republice, konkrétně ve slezských Nošovicích. Právě tohle auto dokázalo alespoň trochu nabourat dominanci Škody ve statistikách registrací nových vozů Svazu dovozců automobilů (SDA).

Když se podíváme na čísla za prvních sedm měsíců letošního roku, zjistíme, že mladoboleslavská značka má svoje modely na prvních šesti příčkách (v pořadí Octavia, Fabia, Kamiq, Scala, Karoq a Kodiaq), na sedmém místě následuje právě Hyundai i30 (4 705 registrací) a osmá je Škoda Superb. První desítku mimochodem uzavírají Hyundai Tucson a Volkswagen Golf.

Úspěch i30 na tuzemském trhu trvá i přesto, že nošovický kompakt, který je k dispozici v karosářských verzích hatchback, kombi a fastback, byl v současné třetí generaci představen už na podzim roku 2016. V roce 2020 sice všechny varianty prošly modernizací, to ale nic nemění na skutečnosti, že i30 s námi bude už sedm let. Brzy by tak měl nastat čas na generační výměnu.

Jenže jak se zdá, Hyundai místo toho plánuje druhý facelift. V okolí technického centra evropské divize automobilky Hyundai v německém Rüsselsheimu totiž v poslední době byly viděny maskované vozy všech karosářských provedení modelu i30. Přistiženy byly dokonce i ostré verze N.

Auta na sobě sice měla kamufláž, ukrývající důležité designové detaily, současně však neschovala tolik, aby nebylo patrné, že jde o exempláře současné generace.

Protože maskování ve všech případech chránilo přední a zadní partie, můžeme předpokládat, že právě v těchto oblastech dojde ke změnám. Jak rozsáhlé a odvážné budou, zatím nevíme, očekáváme ale minimálně upravenou masku chladiče a přepracované světlomety na obou koncích karoserie. Možná dojde i na přední nárazník.

Modernizace by také mohla přinést změny v interiéru a výbavě, o konkrétních novinkách ale zatím informace nemáme. A to samé platí také o potenciálních úpravách v nabídce motorizací.

Podle některých zdrojů bychom ale na detaily nemuseli čekat příliš dlouho, Hyundai údajně i30 po druhém faceliftu v plné parádě odhalí ke konci tohoto, případně začátkem příštího roku.

Načítám