Článek
Mezi nejrychlejší mechaniky v boxech F1 patří zpravidla ti z mistrovského Red Bullu. Před čtyřmi lety se týmu povedlo odbavit vůz v boxech během brazilského závodu za 1,82 sekundy, což byl tehdy nový světový rekord. Od sezony 2022 obouvají monoposty namísto 13“ kol větší a těžší osmnáctky. Nepředpokládalo se tedy, že by historický úspěch ještě někdo překonal…
Jenže přišel nedělní závod v Kataru a v něm nahecovaní mechanici McLarenu. A ti dokázali přezout Landa Norrise za rovných 1,8 sekundy! To ještě netušili, že se jim povedl světový rekord. Vlastně rovnou tři rekordy v jednom.
McLaren zvládl nejrychlejší zastávku v letošní sezoně. Do této chvíle držel první místo Red Bull, který Péreze v Maďarsku obsloužil za 1,98 sekundy. Mechanikům se ale během katarského závodu dařilo mimořádně, dosavadní nejrychlejší zastávku se totiž povedlo překonat i Ferrari, které Leclerca přezulo za 1,93 sekundy.
Considering the changes the FIA introduced in order to slow stops down following RBR’s 1.82 second pit stop for Max in Brazil 2019, this is remarkable from McLaren’s crew 👏 pic.twitter.com/CVNCou15Oq
— Mark Gallagher (@_markgallagher) October 8, 2023
Ale zpátky k McLarenu. Bavíme se také o nejrychlejší zastávce v novodobé éře, tedy od chvíle, kdy FIA s obměnou monopostů odsouhlasila nasazení větších osmnáctipalcových kol. Hlavně se ale podle všeho skutečně jedná o absolutní světový rekord, žádná zastávka F1 nebyla nikdy dřív rychlejší! Však se podívejte na video výše, byl to slušný fičák.
McLaren formu svých mechaniků podtrhl další povedenou zastávkou pro kolegu Piastriho, který se ze svého stání mohl vyřítit po rovných dvou sekundách. Nakonec to pro britskou stáj znamenalo příjemný bonus k druhému a třetímu místu, rychlejší byl v závodě pouze čerstvě korunovaný šampion Verstappen. Satisfakcí pro Piastriho však bylo vítězství v sobotním sprintu.
Situace v katarském závodě byla na zastávky v boxech mimořádně výživná. Vedení F1 totiž pro vysokou degradaci gum stanovilo maximální počet kol, která lze odjet na jedné sadě. Něco takového jsme viděli poprvé. Jezdec tak musel k mechanikům nejpozději po 18 kolech, což znamenalo minimálně tři zastávky během závodu. Verstappen urval vítězství dokonce se čtyřmi pit stopy.