Hlavní obsah

Nový VW Passat přichází s vychytávkou, kterou jsme dosud znali jen z luxusních aut. Má úplně změnit zážitek z jízdy

Foto: Volkswagen

Nový Passat, zbrusu nový Tiguan, dlouhá verze elektrického ID. Buzze… Volkswagen se nám na začátku dubna pochlubil hned s několika veledůležitými novinkami. U Passatu pak zvlášť zdůraznil podvozkový pokrok.

Článek

Se zbrusu novým Passatem Tiguanem jsme už jezdili, Standa Kolman byl nadšený mimo jiné z podvozku kombíku střední třídy od VW. Ve školicím středisku Volkswagenu kousek za Prahou nám pak vysvětlili, proč Standa zářil štěstím.

To kouzlo se jmenuje DCC Pro a přeloženo jde o adaptivní regulaci podvozku. Koncernoví zákazníci jistě znají podvozek s označením DCC (Dynamic Chassis Control), kdy tlumiče umějí měnit svoji tuhost. V nastavení se pak pohybujete od komfortního pohupování až po sportovně tvrdší charakteristiku.

Tlumiče DCC Pro však jdou díky dvouventilové technologii ještě dál (mělo by jít o premiéru v neprémiovém segmentu), umí totiž odděleně regulovat fázi odskoku a komprese. Cože to? Pokud nevíte, zkuste si představit velkou a hlubokou nerovnost. Ano, v našich končinách nejde o nic výjimečného. Takže, jedeme klidně i s vyspělejším tlumičem DCC a rovnou v tom úplně nejkomfortnějším možném režimu, protože se přece pohybujeme po rozbité silnici. Jedné z děr se však vyhnout nedokážeme, a jelikož je tlumič ve své nejpohodlnější fázi, celé kolo letí rychle a ochotně nerovností dolů. Podobně rychle a ochotně však vyletí i nahoru, což pak pro pasažéry znamená tupou ránu, komfortnímu módu navzdory. Tvrdší nastavení by dráhu tlumiče zpomalilo, na nerovnost by však pohybem zareagovala výrazněji celá karoserie.

Dvouventilová technika však umí průtok oleje tlumičem rozdělit, takže kolo na nerovnostech nelítá tupě nahoru a dolů a nemlátí do dorazů. V případě nerovnosti mu to tak dolů jde snadno, nahoru však přitvrdí a posádka pak na ránu čeká marně.

V zatáčkách potom systém umí omezovat pohyby karoserie třeba při rychlejší jízdě – i díky tomu, že na aktuální situaci může zareagovat každý tlumič zcela samostatně (tlumení se vypočítává co pět milisekund).

V praxi tak lze v zavazadlovém prostoru převážet hrníčky v otevřené krabici, aniž by jim hrozilo „rozflákání“. Karoserie se totiž méně naklání v zatáčkách, auto je výrazně klidnější i na nerovnostech. Však mrkněte na video, jak byl servis po babičce zachován.

Celá tahle kouzelná legrace vyjde na třicet tisíc, což úplně málo není, ale jak mi říkal Standa, stojí to za to. Ceny náhradního dílu se pak děsit nemusíte, tlumič DCC pro stojí plus minus stejně jako obyčejnější DCC (něco kolem dvanácti tisíc).

Načítám