Hlavní obsah

Jedna velká éra Fiatu končí. Máte poslední šanci pořídit si jeho ikonický model s normálním motorem

Foto: Fiat

Počátky kultovního Fiatu 500 se datují do padesátých let minulého století, aktuálně dosluhující generace je tu s námi od roku 2007. A teď máte poslední možnost ji koupit se spalovacím motorem.

Článek

O přezbrojení italské značky Fiat výhradně na elektromobily se hovoří už několik let. Automobilka je zatím na půli cesty, třeba novou šestistovku nabízí v elektrické, ale pořád i spalovací verzi. Dny menšího Fiatu 500 s „normálním“ motorem jsou však definitivně sečteny. Na českém trhu můžete vybírat z posledních skladovek (aktuálně lehce přes čtyři desítky), potom už bude k dispozici jen elektrický nástupce.

Poslední spalovací pětistovku označuje Fiat slovíčkem Hybrid, fakticky jde ale o mild-hybridní pohon, který kombinuje litrový tříválec FireFly o výkonu 70 koní, řemenem poháněný 12V elektromotor BSG a lithiovou baterii. To celé v kombinaci s manuální převodovkou.

Skladovky jsou dostupné od 349 900 Kč včetně DPH, případně si ikonického italského drobečka můžete pořídit na operativní leasing s měsíční splátkou od 4 999 Kč vč. DPH. Součástí je servis, kompletní pojištění, asistenční služby i zimní pneumatiky.

Foto: Fiat

Současný Fiat 500 si na sklonku životního cyklu připravil i hezkou rozlučkovou edici.

Novou generaci Fiatu 500 s dodatkem „e“ najdeme v ceníku od 689 900 Kč. To se ale bavíme o základní verzi s výkonem 95 koní a menší 23,8kWh baterií. Ta dle metodiky WLTP ujede na jedno nabití jen 190 kilometrů. K dispozici je pak i sofistikovanější řešení – 118 koní, 42kWh baterie, dojezd až 330 km. To už se ale bavíme o pořizovací sumě 779 900 Kč.

Roztomilé je, že na výběr máte ze tří karosářských provedení – klasický třídveřový hatchback, verze 3+1 s jedněmi zadními dveřmi navíc, případně můžete sáhnout po Cabriu s odnímatelnou látkovou střechou.

Foto: Fiat

Nová generace je stylovější a výrazně modernější. Jestli se stane kultovkou jako její předchůdce, však ukáže až čas.

Dohromady se za prvních šest měsíců tohoto roku prodalo 120 pětistovek, což z modelu dělá nejžádanější Fiat na českém trhu. V závěsu je se stovkou kusů Tipo, které však v aktuální nabídce značky nefiguruje. Ta je nyní celkově hodně osekaná, kromě derivátů 500 a 600 tu najdeme jen dožívající Pandu a nové Doblo. Brzy dorazí horké novinky, ale něco nám říká, že spalovací pětistovka bude (nejen) českému trhu hodně chybět.

Načítám