Článek
Německá automobilka už totiž neplánuje otevřené a kupé verze tříd C, E a S. Na jejich místo nastoupí nově představený model CLE, který bude k dispozici jako klasické dvoudveřové kupé i kabrio s plátěnou střechou.
Velikostí má nové CLE nejblíž k aktuální třídě E. Dokonce ji o kousek přerůstá, na délku měří 4 850 milimetrů – je tak o 15 milimetrů delší než sedan třídy E. Jestli vás zajímají další rozměry, pak vězte, že šířka činí 1 860 mm, výška 1 428 mm a rozvor dosahuje 2 865 mm.
Vzhled pak jasně navazuje na aktuální designový jazyk značky, vůz působí uhlazeně, dostal charakteristickou masku chladiče, štíhlé světlomety na obou koncích a výrazně tvarovaný přední nárazník. Zaujme dlouhá přední kapota, interesantně vyhlížejí linie na bocích.
Interiér také vypadá povědomě, sází totiž na známou architekturu palubní desky s 12,3palcovým přístrojovým panelem a 11,9palcovou obrazovkou infotainmentu, jež je orientována na výšku. Mercedes se chlubí zejména sedadly, která byla navržena speciálně pro CLE. Zajímavostí jsou reproduktory audiosystému Burmester zabudované do integrovaných hlavových opěrek. Výrobce pak samozřejmě slibuje prvotřídní zpracování a použití kvalitních materiálů.
Mercedes zatím prozradil nabídku motorizací pouze pro kupé, ale můžeme snad předpokládat, že v případě kabrioletu bude velice podobná, možná totožná. Nejslabší verzí je CLE 220 d s dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem, který poskytuje maximální výkon 145 kW. Benzinový základ představuje CLE 200, které pohání dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 kW. Na dvoulitr spoléhá i CLE 300, jeho výkon ovšem dosahuje už 190 kW. A na vrcholu zatím najdeme CLE 450 s dvakrát přeplňovaným řadovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 280 kW. Kupé s nejsilnějším motorem akceleruje z klidu na stovku za 4,4 sekundy a rozjede se na 250 km/h.
CLE 220 d je k mání výhradně s pohonem zadních kol, u CLE 200 zájemci mohou vybírat mezi zadokolkou a pohonem všech kol (4Matic), CLE 300 a CLE 450 jsou pouze čtyřkolkami. Všechny motorizace jsou vybaveny mild-hybridní technologií a spolupracují s devítistupňovou automatickou převodovkou. Mercedes dále pro CLE přichystal tři provedení podvozku: standardní, sportovní a adaptivní. Nechybí ani možnost natáčení zadních kol v úhlu až 2,5°.
Nový Mercedes-Benz CLE na trh dorazí na podzim letošního roku, ceny zatím neznáme. Později by výrobce měl nabídnout také plug-in hybrid a ostřejší verze od AMG. Pro úplnost se sluší připomenout, že zájemci o otevřený vůz s trojcípou hvězdou ve znaku mohou zvolit ještě Mercedes-AMG SL Roadster.