Článek
Ten představuje uhlazený a aerodynamický sedan, který chce o zákazníky soupeřit například s Teslou Model S nebo Porsche Taycan. A jde o slušný kus auta, Xiaomi SU7 je 4 997 mm dlouhé, 1 963 mm široké a 1 455 mm vysoké. Rozvor má tři metry. Na vzhledu se podílel známým designér Chris Bangle, který se proslavil zejména odvážně vyhlížejícími modely BMW.
Pozoruhodná je aerodynamika, Xiaomi se chlubí rekordně nízkým součinitelem odporu vzduchu 0,195.
Technickým základem je platforma EV Modena, jejíž součástí je trakční baterie, kterou si firma Xiaomi vyvinula sama. Společnost zmiňuje, že může mít kapacitu až 150 kWh, jež by zajistila dojezd přes 1 200 kilometrů.
SU7 ale tak velký akumulátor zatím nemá. Xiaomi představilo tři motorizace - HyperEngine V6, HyperEngine V6s a HyperEngine V8s. Přídomky mají evokovat schopnost konkurovat výkonům tradičních spalovacích jednotek V6 a V8.
Základní provedení V6 pohání jeden elektromotor, který na zadní kola posílá až 220 kW (299 koní) a 400 Nm. Tato varianta zvládne akceleraci z klidu na stovku za 5,28 sekundy a díky 73,6kWh baterii údajně na jedno nabití ujede až 668 kilometrů (dle čínského testovacího cyklu). Verze V6s pak nabízí 275 kW (374 k) a 500 Nm.
Vrcholné SU7 V8s spoléhá na dva elektromotory poskytující kombinovaný maximální výkon 495 kW (673 k) a 635 Nm, díky nimž zrychluje z nuly na sto za pouhé 2,78 sekundy a rozjede se až na 265 km/h. Akumulátor o kapacitě 101 kWh zajišťuje dojezd až 800 km (opět podle čínského testovacího cyklu) a 800voltová architektura pomáhá ke schopnosti na vhodné nabíječce doplnit za 5 minut energii na 220 km a za 10 minut na 390 km.
V interiéru vůz samozřejmě těží ze zkušeností společnosti Xiaomi s mobilními telefony a chytrou elektronikou. Základním ovládacím prvkem je 16,1palcový dotykový displej, na němž běhá operační systém Xiaomi HyperOS. Firma se chlubí také vybavením pro asistovanou jízdu, zahrnujícím LiDAR, kamery a radar.
Prodej by měl být zahájen hned na začátku nového roku, nejprve na domácím čínském trhu. Cenu zatím Xiaomi neprozradilo, šéf společnosti Lej Ťün však naznačil, že nepůjde o zrovna levné auto - což ale vzhledem k parametrům není překvapivé.
Jestli se SU7 podívá i do Evropy, zatím není jasné. Xiaomi to každopádně se svým dobrodružstvím v automobilové branži myslí velice vážně. V příštích 15 až 20 letech se chce stát jedním z pěti největších výrobců automobilů na světě.