Článek
Připomeňme, že Peugeot modernizovanou 208 představil v červenci letošního roku. Vůz dostal docela výrazně přepracované přední partie, změnila se také podoba zádě - hlavně díky novému světelnému podpisu zadních lamp.
Do nabídky se dostaly nové laky karoserie a nová litá kola. S barvami si designéři pohráli také v interiéru, a to u ambientního osvětlení, mezi praktické novinky můžeme zařadit například větší počet zásuvek USB, výkonnější bezdrátovou nabíječku telefonu nebo parkovací kamery s vysokým rozlišením.
Peugeot 208 zůstává k dispozici se spalovacími motory, v ceníku najdeme čtyři varianty, všechny s 1,2litrovým tříválcem. Základ představuje atmosféricky plněný PureTech 75 o výkonu 55 kW s pětistupňovou manuální převodovkou, více síly poskytne přeplňovaný PureTech 100 (74kW) s ručně řazeným šestikvaltem.
Zbývající verze se chlubí mírnou elektrifikací, jde totiž o nové 48V mild-hybridy spojené s šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je i elektromotor. Hybrid 100 dává 74 kW, Hybrid 136 pak 100 kW. Peugeot u těchto hybridů slibuje o patnáct procent nižší spotřebu (tabulkově průměrných 4,5 litru místo pěti litrů pro 100koňové motory s a bez MHEV ústrojí) a až polovinu času ve městě v čistě elektrickém režimu.
Nechybí ale ani elektrická e-208 spoléhající na výkonnější techniku, konkrétně elektromotor o výkonu 115 kW (dříve 100 kW) a akumulátor s kapacitou 51 kWh. Ta má dle metodiky WLTP vystačit na dojezd 400 kilometrů v kombinovaném cyklu a u 100kW stojanu se auto z dvaceti na osmdesát procent dobije za 30 minut.
Tři výbavy a akční ceny
V českém ceníku najdeme tři výbavy. Nejlevnější Active zahrnuje například palubní počítač, tempomat a omezovač rychlosti, aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo neoznačeného kraje vozovky, systém automatického nouzového brzdění, rozšířený systém rozpoznání dopravního značení, LED světlomety, analogový sdružený přístroj s 3,5" displejem, barevný dotykový 10" displej, multifunkční kožený volant, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, látkové čalounění v černé barvě se zeleným prošíváním, rádio s MP3, DAB a 6 reproduktory, bezdrátový Mirror Screen (Apple Car Play / Android Auto) nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Vyšší provedení Allure navíc přidává třeba přední a zadní parkovací senzory, automatické stěrače, zatmavená skla zadních oken, digitální sdružený přístroj, barevný kapacitní dotykový 10" displej s HD rozlišením, automatickou klimatizaci, systém Peugeot i-Connect, možnost nastavení 8 řidičských profilů, možnost připojit 2 smartphony přes bluetooth či 16" hliníková kola.
Vrcholná varianta GT přihazuje kamerový systém, Full LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, digitální 3D sdružený přístroj, handsfree přístup a startování vozu, LED ambientní osvětlení, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, přední sedadla se zesíleným bočním vedením, indukční bezdrátové dobíjení telefonu (15 W), 17“ hliníková kola, tmavé čalounění stropu nebo hliníkové pedály.
Peugeot modernizovanou 208 prodává za akční ceny, ty startují na částce 375 000 Kč, nejdražší elektrické provedení ve výbavě GT stojí 920 000 Kč. Když si zákazník ještě vybere nějaké příplatky, cena se přiblíží blízko k milionu korun.
Pro srovnání, Škoda Fabia, tuzemský bestseller v segmentu malých vozů, začíná na 369 900 Kč, vrcholné Monte Carlo s motorem 1.5 TSI lze koupit za 579 900 Kč.