Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Výroba nových užitkových vozidel se pak snížila o 17 procent. S odkazem na zprávu odborů FIM-CISL o tom dnes informovala agentura Reuters.
Stellantis v prosinci představil plán na zvýšení výroby. Nárůst ale očekává až od roku 2026, a to díky uvedení nových modelů.
Čtvrtý největší výrobce aut na světě se podobně jako jeho evropští konkurenti potýká se slabou poptávkou. Kvůli nejistotě v oblasti regulace a tvrdé čínské konkurencí není velký zájem především o plně elektrická vozidla, píše Reuters.
Organizace FIM-CISL uvedla, že se připojí k protestu, který v Bruselu plánuje na 5. února organizace IndustriALL Europe. To bude dva týdny předtím, než Evropská komise (EK) představí svůj plán na čistý průmysl.
Předseda odborového svazu Ferdinando Uliano uvedl, že je důležité přezkoumat cíle EU v oblasti snižování emisí uhlíku u vozidel, jež mají začít platit od roku 2025.
„Je to bitva o Evropu,“ řekl Uliano, když mluvil o krizi, které čelí evropský automobilový průmysl. „Jednotlivé země mohou jen prohrát,“ dodal.
Stellantis provozuje v Itálii pět závodů na výrobu automobilů. Má tam i závod na výrobu užitkových vozidel.