Článek
Na internetu se totiž objevily patentové obrázky tajemného automobilu značky Fiat, který ovšem vzhledem připomíná koncept Centoventi z roku 2019. A ten představoval předobraz právě budoucí generace Pandy.
Další nápovědou mohou být některé větší či menší detaily, například celkové proporce, spíše hranatější karoserie, provedení světlometů a umístění předních mlhovek, stylizace do podoby crossoveru nebo třeba designový prvek vedle pravé přední lampy, který podle nás odkazuje na Pandu první generace.
Šéf Fiatu Olivier François se ostatně loni nechal slyšet, že novinka se inspiruje původní Pandou z osmdesátek. Jistě to tedy bude i po designové stránce.
Zajímavé je také načasování premiéry. Italská automobilka totiž letos chystá nejen představení nové generace, ale současně odhalí modernizaci aktuálního provedení. Třetí generace totiž s námi ještě několik let zůstane.
Důvodem je částečně skutečnost, že nástupce by alespoň zpočátku měl být nabízen výhradně s elektrickým pohonem. Aby měl Fiat co nabídnout i zájemcům o malé a jednoduché auto se spalovacím motorem, podrží po nějakou dobu při životě právě současnou Pandu, kterou letos omladí.
Na podrobnosti o technice nové elektrické generace si ještě musíme počkat. Italská média často zmiňují příbuznost s elektrickým Citroënem C3 a využití „Smart Car“ platformy odvozené od současné CMP. O pohon by se mohl postarat elektromotor o výkonu 83 kW (113 k) čerpající energii z LFP (lithium-železo-fosfát) baterie o kapacitě 44 kWh. Ta má v Citroënu C3 stačit k dojezdu téměř 320 km - samozřejmě dle cyklu WLTP.
Výhodou Smart Car platformy je ovšem možnost zástavby spalovacích motorů, je tedy možné, že se i v nové Pandě dočkáme pohonných jednotek (zřejmě tříválcových) spalujících benzin.
K představení nové generace Fiatu Panda by mělo dojít 11. července.