Článek
Krátký spot toho neprozrazuje mnoho, láká zejména na detaily. Modernizovaný design exteriéru se pochlubí inovovanou přední částí s rozšířenou maskou chladiče, v upoutávce je zvýrazněn také nápis Škoda na zadních dveřích, který je vyveden podle nové firemní identity značky.
Octavia bude i po faceliftu samozřejmě k dispozici jako liftback a kombi.
Z dřívějších zpráv víme, že vůz nabídne přepracovanou světelnou techniku na přídi. Ve vyšších výbavách budou i nadále k dispozici světlomety s technologií Matrix LED, avšak se zcela novou grafikou. Ta už nemá připomínat někdejší „čtyřočko“, ale měla by budit agresivnější dojem.
Zbylé novinky si Mladoboleslavští zatím nechávají pro sebe. Očekáváme ale, že Octavia dostane rovněž pozměněné svítilny vzadu, nové nárazníky na obou koncích karoserie, upravené designy litých kol a nápis na zádi v novém fontu.
V kabině by se pak měl největší inovací stát větší displej infotainmentu s novým softwarem a rozšířenými funkcemi. Lze předpokládat, že designéři si dále pohrají s použitými materiály uvnitř a na výběr bude několik variant kabiny s různorodým obložením a stylem.
Z motorové palety už před rokem zcela vypadl litrový tříválec, který si stejně pořizovalo jen minimum zákazníků. Další změny ale v rámci modernizace neočekáváme. V nabídce tedy zůstane benzinová patnáctistovka s výkonem 110 kW, stejně jako dvoulitrové turbodiesely ve vícero výkonnostních variantách. Pokračovat budou také oblíbené deriváty RS (včetně zážehového dvoulitru) a Scout, pro fandy elektrifikovaných pohonů nesmí chybět ani plug-in hybrid kombinující čtrnáctistovku s elektromotorem.
Přesný termín premiéry faceliftované Octavie zatím mladoboleslavská automobilka neprozradila, vůz se ale má představit „již brzy“. Premiéru proto očekáváme ještě v únoru.