Hlavní obsah

Japonský luxus pro vyvolené Toyota Century také jako SUV. Měl by se Rolls-Royce Cullinan bát?

Foto: Toyota

Segment superluxusních „esúvéček“ má nového člena. Toyota totiž představila nové velké SUV, které dokonce od začátku vyvíjela s vizí, že ho bude řídit profesionální šofér.

Článek

Vůz dostal jméno Century, tedy stejné, jaké nese ikonická limuzína, která už od roku 1967 představuje vrchol japonského automobilového luxusu. Toyota aktuálně vyrábí její třetí generaci. Velký sedan s fénixem Fushichō ve znaku je určený pouze pro domácí, tedy japonský trh a využívají ho členové císařské rodiny, představitelé vlády nebo úspěšní obchodníci. Označení Century, tedy v angličtině století, odkazuje na Sakichiho Toyodu, zakladatele společnosti Toyota. Právě v roce 1967 automobilka slavila sto let od jeho narození.

Nyní Toyota pro svou vlajkovou loď přichystala zajímavou změnu. Prestižní jméno Century přenesla také na velké luxusní SUV. Modely Century tak budou už dva. Novinka samozřejmě představuje pořádný kus auta, SUV je 5 205 milimetrů dlouhé (sedan měří 5 335 mm), 1 990 mm široké (sedan 1 930 mm) a 1 805 mm vysoké (sedan 1 505 mm). Rozvor náprav činí 2 950 mm (u sedanu 3 090 mm). Century SUV váží 2 570 kg.

Design navazuje na limuzínu, novinka tedy nabízí spíše klasické tvary bez výraznějších linií a prolisů. Zaujme provedení světlometů na obou koncích vozu, nechybí ani už zmíněný fénix jako symbol modelu Century, který nahrazuje tradiční logo japonské automobilky. Zákazníkům Toyota nabídne možnost přizpůsobit si vzhled podle jejich vkusu.

Zajímavě pak výrobce přistoupil k zadnímu páru dveří. Ukázal totiž dvě odlišná řešení. Zatímco u standardně otevíraných dveří se chlubí úhlem otevření až 75 stupňů, odhalil také provedení auta s dveřmi posuvnými – samozřejmě elektricky. Century SUV tak nabídne funkci, kterou si spojujeme především s MPV a minivany.

Foto: Toyota

Toyota vůz vybavila bohatě nastavitelnými zadními sedadly.

Interiér byl pochopitelně navržen s ohledem na luxus a prostornost. Century SUV je proto výhradně čtyřmístné - se dvěma sedadly vpředu a dvěma samostatnými sedadly vzadu. Toyota novinku také vyvíjela s vizí, že ji bude řídit profesionální šofér. Majitel (nebo uživatel) využije právě pohodlí zadních křesel s bohatými možnosti nastavení, umějí dokonce vyloženě odpočinkovou polohu - pasažér při ní může cestovat vleže.

Toyota samozřejmě v interiéru používá hodnotné materiály, očekávat můžeme také prvotřídní zpracování a velkou péči věnovanou odhlučnění. A všimněte si, že SUV dokonce dostalo přepážku oddělující zadní sedadla od zavazadlového prostoru.

K pohonu automobilka vybrala plug-in hybridní soustavu s 3,5litrovým zážehovým šestiválcem, elektromotorem na zadní nápravě, převodovkou CVT a pohonem všech kol. Kombinovaný výkon by měl dosahovat 305 kW. Vůz je vybaven natáčením kol zadní nápravy.

Toyota zatím hovoří o prodeji v domácím Japonsku a je docela pravděpodobné, že na jiné trhy se novinka ani nedostane - stejně jako sedan Century. SUV bude k dispozici u vybraných prodejců, cena startuje na částce 25 000 000 japonských jenů, což je v přepočtu asi 3,82 milionu korun.

Jak se vám líbí Toyota Century SUV?
Nádhera, to chci řídit!
77,1 %
Nádhera, v tom se chci vozit vzadu!
7,5 %
Rolls-Royce je Rolls-Royce...
15,4 %
Celkem hlasovalo 891 čtenářů.
Související témata:
Načítám