Článek
Nový Aston Martin DB12 se veřejnosti představil v květnu tohoto roku, otevřená verze Volante se tedy odhaluje krátce po líbivém kupé. Elegantní britský design zůstal naštěstí zachován i verzi Volante, jen pevnou střechu nahrazuje látkové řešení. A asi tušíte, že Aston Martin nekupoval materiály v první galanterii za rohem…
Speciální látková střecha je mimořádně propracovaná a nabízí osmivrstvou izolaci. Ta má v kabině při dlouhých cestách – pro které je tohle auto stavěno – nabídnout podobný akustický komfort jako kupé. Střecha je stažena za 14 sekund, její opětovné natažení trvá o dvě sekundy déle a DB12 Volante zvládne oba úkony v rychlosti do 50 km/h. Když auto stojí, není dokonce ani nutné být uvnitř, stačí podržet příslušné tlačítko na klíčku vozu.
Standardně je střecha černá, zákazníci však mají na výběr i červené, modré nebo černo-stříbrné provedení. Tím však možnosti individualizace teprve začínají. Kupci mohou dále volit z nepřeberného množství lakování karoserie, ti nejnáročnější se pak obrátí rovnou na oddělení Q by Aston Martin, které je schopné splnit prakticky jakékoliv zákazníkovo přání. Jen tedy za pořádný balík peněz.

Sami sebe se ptáme, jestli by otevřená verze DB12 mohla být ještě elegantnější. Těžko…
Novinka je kabriem v uspořádání 2 + 2, kterému pod kapotou pracuje čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, výkonem 680 koní a 800 newtonmetry točivého momentu. Z klidu na stovku se auto rozpohybuje za 3,7 sekundy, je tedy jen o desetinku pomalejší než kupé. A když se před vámi otevře rovinka na německém autobahnu, zvládne tahle britská elegance na kolech rychlost až 325 km/h. To už bude agent 007 potřebovat pořádně účinné tužidlo na vlasy.
Motor je spřažen s osmistupňovou samočinnou převodovkou, nechybí ani elektronicky řízený samosvorný diferenciál či karbonová hnací hřídel. Standardní kotouče s průměrem 400 a 360 mm může na přání vystřídat karbonová soustava, která ušetří až šestadvacet kilogramů. A specifická jsou rovněž 21“ kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 5.
Kabina se od kupé zásadně neodlišuje a nabídne veškeré moderní prvky. Řidič spolupracuje s 10,25“ obrazovkou multimediálního systému, chytré telefony lze s vozem spojit bezdrátově (jen si po tak krásné kabině představte pohozené kabely… fuj!) a vytříbenou atmosféru na palubě zase zaručí prémiové audio Bowers & Wilkins s šestnácti reproduktory.
Produkce Aston Martinu DB12 Volante odstartuje ještě letos, k prvním zákazníkům by mohl zamířit před koncem roku. Cenu výrobce zatím nespecifikuje, ale připomeňme, že kupé startuje na v přepočtu 5,5 milionu korun. Otevřená verze bude jistě o kousek dražší.