Článek
„Nechceme to zakřiknout, ale na automobilovém trhu nemáme žádné slabé místo,“ nechal se slyšet generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann. No schválně, který jiný šéf automobilky by si teď mohl dovolit být tak sebevědomý? Zejména v době, kdy výrobcům chybějí nové objednávky a ve velkém zlevňují své vozy.
Jasně, italské Lamborghini není záležitostí pro masy, přesto úspěchy italského výrobce supersportů stojí za vyzdvihnutí. V loňském roce si značka připsala rekordních 10 000 prodaných vozů a s obměněným modelovým portfoliem by na tato skvělá čísla ráda navázala i v budoucnu.
Asi vás nepřekvapí, že ani tady se to neobejde bez elektrifikace. Lambo loni představilo supersport Revuelto – první plug-in hybrid v historii značky – jehož atmosférický dvanáctiválec doplňují tři elektromotory a dobíjení ze zásuvky. Čirý nesmysl, říkáte si? Společnost hlásí rozebrané kvóty na dva roky dopředu!
Že na nejbohatší zákazníky nemá dění z poslední doby moc velký vliv, dokazují i celkové prodeje. Lamborghini ví, že minimálně do roku 2026 se nudit nebude, protože všechny automobily naplánované do té doby jsou beznadějně vyprodané.
Také Lamborghini chystá svůj první elektromobil, jak ale Winkelmann avizuje, není kam spěchat. Italové chtějí první elektroauto představit až v roce 2028, jen rok po konkurenčním Ferrari. „Chceme na trh dorazit s takovým produktem, jehož technologie už bude zralá,“ dodává šéf značky. Počkat chce především na sofistikovanější baterie.
A dál? Ač se výrobce do elektromobilů nehrne, v plánu je největší investiční plán v 60leté historii společnosti včetně dekarbonizace hlavního závodu v Sant'Agata Bolognese. Lamborghini dále uvedlo, že do roku 2026 najme nejméně pětistovku nových zaměstnanců.