Článek
Tvrdí to alespoň britský magazín Autocar, podle něhož dokonce Jaguar už v červnu ukončí produkci poměrně velké části modelové nabídky, zaříznutí výroby se má týkat sedanů XE a XF a kupé F-Type. Závod v anglickém Birminghamu se následně začne připravovat na produkci dílů karoserie pro novou řadu vozidel.
Ve výrobě tak zůstanou jen SUV, konkrétně E-Pace a F-Pace plus elektrický I-Pace. V roce 2025 pak má začít nová éra značky spojená s elektrickým pohonem. Odstartuje ji uvedení elektrického čtyřsedadlového GT, které bychom mohli považovat za soupeře například Porsche Taycan. Jeho výkon by se měl pohybovat okolo 600 koní.
Později ve stejném roce by Jaguar měl představit luxusní SUV a v plánu je také velký sedan. Všechny novinky mají sdílet novou platformu JEA, která údajně nemá nic společného s technikou současných modelů.
Zajímavé ale je, že Jaguar stále nechává zájemcům prostor pro objednávání modelů XE a XF. Zákazníci si své vozy však už nebudou moci nakonfigurovat, automobilka totiž bude auta vyrábět v pevných specifikacích. A plánuje také produkci takzvaně „na sklad“, aby mohla vozidla nabízet i v období po ukončení výroby. Důvod je jednoduchý a logický: Jaguar musí mít co prodávat, než dorazí právě zmíněné chystané novinky.
Pro úplnost můžeme dodat, že britská značka v loňském roce prodala 9 935 kusů modelu XE, 10 918 exemplářů většího XF a 2 678 sportovních F-Typů. Nejúspěšnějším typem bylo SUV F-Pace - společnost prodala skoro 16 tisíc vozů.