Článek
V Indii se totiž jezdí úplně jinak než v Evropě. Tak předně na tamní silnice, jež většinou o asfaltu ani neslyšely a které kvůli sesuvům půdy po monzunových deštích pravidelně mění směr i šířku, prostě terénní auto potřebujete – především kvůli vyšší světlé výšce a balonovým pneumatikám. Vlastně tak ani nevadí, že novinka od Force Motors, tradičního indického výrobce terénních aut, má pohon pouze zadních kol.
Model Citiline je také více než pět metrů dlouhý a poskytuje prostor až pro 10 pasažérů v netradičním uspořádání 2 + 3 + 2 + 3, což se ve více než miliardovém národě hodí. Proto ho místo SUV raději označují jako MUV (Multi-Utility Vehicle, tedy víceúčelové auto), protože sportovní z žádného úhlu pohledu rozhodně není.
I z toho důvodu, že ho pohání dýchavičný čtyřválcový turbodiesel 2,6l s výkonem pouhých 91 koní a 250 Nm točivého momentu roztáčející zadní kola přes pětistupňový manuál. Ty hodnoty zní na tak velké auto zatížené desítkou lidí až bizarně, jenže průměrná rychlost na indických silnicích je pouze nějakých 30 km/h a jízdní styl je spíš plynulý – jak se jednou rozjedete, už moc nezrychlujete (a ani nebrzdíte), jen se uhýbáte.
S tím uhýbáním bude mít dva metry vysoké auto na rámovém podvozku vpředu podepřeném zavěšením s dvojitými rameny a odpružením torzními tyčemi a vzadu s prostými listovými pružinami asi trochu problém, ale hranaté tvary aspoň navozují pocit slušné odolnosti pro případné střety s menšími auty, motocyklisty a posvátnými krávami (nic jiného kromě plechů, ABS a EBD vás před srážkou nechrání).
Nejmodernějším výkřikem techniky tu jsou elektrická okna, centrální zamykání a sklápěcí zadní řada sedadel zvětšující zavazadlový prostor. Komické, že? Ale pro indické zákazníky je mnohem důležitější výkonná klimatizace s výdechy i pro pasažéry v zadní části interiéru. My si můžeme klepat na čelo, ale jak vidíte, Force Motors znají své zákazníky jako své boty a servírují jim přesně to, co potřebují.