Článek
AC Cars platí za jednu z nejstarších britských automobilek, která svůj byznys model poslední desítky let stavěla vlastně na jediném modelu, navíc se severoamerickou příchutí. Jasně, jde o ikonickou Cobru, která byla replikovaná a zkopírovaná vícekrát než plakát prvního Dodge Viper.
Nyní se představuje sourozenec moderní otevřené Cobry, a to uzavřené kupé! Ano, zrak vás nešálí a je to oficiální. Nebavíme se nicméně o nějakém výmyslu současného designéra, toto kupé našlo svoji inspiraci v závodním modelu AC A98 Coupe pro Le Mans 1964.
Karoserie z uhlíkových vláken se proti roadsteru liší jiným světelným podpisem, upravenou kapotou a přídavnými větracími otvory. Zadní část se kvůli pevné střeše dočkala přepracování a nabídne mimo jiné větší a tmavší zadní svítilny, spoiler typu kachní ocas a dvojici centrálně umístěných koncovek výfuku.
Do celohliníkového šasi je pak vkládána trojice vidlicových osmiválců, každý dle provedení naladěný na jiné parametry.
Základem je přirozeně dýchající provedení o 456 koních (GT Coupe), střední specifikace nabídne podporu kompresoru s výsledným výkonem 730 koní (GT S Coupe), zatímco na 99 kusů omezená série GT Clubsport má nejvyšší výkon 810 kompresorem dopovaných koní.
A to prosím všechno v kupé o délce přibližně Škody Kamiq (4,2 metru), které váží 1 450 kg, tedy asi jako základní Škoda Octavia.
Připomene, že AC Cobra GT Roadster se aktuálně nabízí s pětilitrovými osmiválci o výkonu 450 atmosférických a 663 přeplňovaných koní. Řazení pak obstarává buď šestirychlostní manuál, nebo desetirychlostní automat.
Dodávky kupé mají začít už příští rok za cenu od 325 000 liber bez daní a poplatků, což je v přepočtu 9,65 milionu korun. Ano, skutečně tolik. Otázkou tedy zůstává, kolik nadšenců dá tolik peněz za uzavřenou Cobru a kolik z nich si za tu cenu pořídí třeba Lamborghini Huracán.