Článek
Škoda Auto má dodavatele po celém světě a uvalování cel na tyto dodavatele vede k růstu nákladů a tlaku na pokles marží, uvedl Zellmer. Upozornil, že čínské automobilky se mohou v důsledku Trumpových cel více zaměřit na expanzi v Evropě, což znamená zostření konkurence na evropském automobilovém trhu.
Zellmer také uvedl, že Škoda Auto se ve svých plánech pro budoucí růst spoléhá především na Indii a další asijské země. „Indie má v kategorii trhů této velikosti největší růstový potenciál na světě,“ dodal. Růst v Asii má podle agentury Bloomberg snížit závislost automobilky na evropském trhu.
Škoda v loňském roce zvýšila tržby o 4,7 procenta na 27,8 miliardy eur (téměř 700 miliard Kč) a provozní zisk o 30 procent na 2,3 miliardy eur (zhruba 57,5 miliardy Kč). Automobilka vloni dodala zákazníkům po celém světě 926 600 vozů, což je nárůst o 6,9 procenta.
Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství. Automobilka je součástí německého koncernu Volkswagen.