Hlavní obsah

I se čtyřválcem vám rozfouká účes: Základní Mercedes-AMG SL 43 má elektrické turbo z F1 a 381 koní!

Foto: Mercedes-Benz

Okouzlil vás nejnovější Mercedes-AMG SL, ale osmiválce jsou pro vás příliš drahé? Inženýři z AMG znovu sáhli po nadupaném čtyřválci a použili jej v nové základní verzi nejslavnějšího roadsteru značky. S elektrickým turbem z Formule 1, 48voltovým mild-hybridem a hravějšími jízdními vlastnostmi bude zajímavou a zábavnou levnější volbou.

Článek

Divize Mercedes-AMG zahajuje prodej nejnovějšího luxusního roadsteru SL. Ten debutoval na podzim loňského roku a zajímavé u něj je, že opět sahá po tradiční plátěné střeše. Nový Mercedes-AMG SL se nejprve představil s osmiválci ve variantách 55 a 63, přičemž značka slíbila, že uvede i šestiválcový plug-in hybrid AMG E Performance.

Už při odhalení nového SL se Mercedes-Benz připravoval také na uvedení slabší a levnější varianty s přeplňovaným čtyřválcem, která se oficiálně představuje v dnešních dnech. Už s nejnovějším nabroušeným „Áčkem“ nás divize Mercedes-AMG přesvědčila o faktu, že umí vyvinout neobyčejně výkonné čtyřválce s ohromující silou a na stejnou recepturu vsadila i v novém roadsteru SL.

Foto: Mercedes-Benz

Čtyřválec není pouze o nižším výkonu, ale také o nižší hmotnosti a hravějších jízdních vlastnostech

Nejslabší Mercedes-AMG SL s motorizací „43“ totiž přijíždí s pro fanoušky mercedesů známou jednotkou M139, tedy přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Inženýři při vývoji sází na nejmodernější technologie z Formule 1 a konvenční turbo nahradili novým kombinovaným elektrickým dmychadlem, využívajícím 48voltového mild-hybridního elektrického systému.

Mercedes-Benz k tomu dodává, že čtyřválcové SL umí okamžitou reakci na plyn v celém rozsahu otáček – elektromotor pomáhá hřídeli dmychadla s roztočením, dokud nezabere tlak výfukových plynů. Mercedes-AMG SL 43 se chlubí nejvyšším výkonem 381 koní (280 kW) při 6 750 ot./min. a točivým momentem 480 Nm od 3 250 do 5 000 ot./min, přičemž dalších 14 koní (10 kW) může krátkodobě přidat systém startér-generátoru.

Foto: Mercedes-Benz

V základním Mercedesu-AMG SL 43 nechybí ani pro značku typický luxus s nejmodernějším multimediálním systémem MBUX

Základní SL je mild-hybridní roadster, který ve spojení s devítistupňovou převodovkou MCT a pohonem výhradně zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a jezdí maximální rychlostí 275 km/h. I s jediným turbem, polovinou válců a polovičním zdvihovým objemem oproti silnějším sourozencům tak nejslabší SL nabídne solidní dynamiku. Mercedes navíc radostně připomíná, že menší motor ve spojení s novým naladěním podvozku a lehčími torzními stabilizátory nabízí hravější jízdní vlastnosti. K dispozici navíc bude i volitelné řízení zadních kol.

A jak nejslabší SL poznáte na silnicích? Neznalým pozorovatelům připadá stejný jako silnější osmiválcoví sourozenci, ale návrháři Mercedesu upravili design předních větracích otvorů a ze zadního nárazníku odstranili vertikální výdechy. Nejvýraznějším odlišením čtyřválcové varianty 43 je však čtveřice oválných výfukových koncovek místo čtvercových a odpovídající označení na zádi. Standardem jsou 19palcová kola, volitelně 20palcová a 21palcová kola.

Oficiální ceník a informace o dostupnosti a době dodání nového čtyřválcového roadsteru automobilka oznámí těsně před zahájením výroby. Jestliže si nový Mercedes SL chcete prohlédnout naživo, o posledním květnovém víkendu zavítejte na automobilovou slavnost Legendy, kde žhavou novinku bez střechy čeká oficiální česká premiéra.

Načítám