Článek
Aktuální generace kompaktního SUV se veřejnosti představila v podstatě nedávno – v září 2020. K odhalení faceliftovaného provedení by pak mělo dojít ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, což je nezvykle brzy, k modernizacím zpravidla automobilky přistupují obvykle až po čtyřech letech od představení vozu. Jenže životní cyklus produktu je u Hyundai typicky kratší, a proto nyní osvěžuje novinku, která ještě ani nestačila zestárnout.
Mnoho informací o podobě omlazeného Tucsonu zatím k dispozici nemáme, přestože na internetu už kolují fotografie prototypů přistižených při testech. Jenže vozy jsou zatím poměrně pečlivě maskovány kamuflážními prvky. Očekává se však, že facelift přinese jen decentní změny, protože design vozu je stále moderní a nadčasový.
Modernizované SUV by podle dostupných informací mělo dostat o něco menší přední masku, přepracovaný nárazník, upravené hlavní světlomety a modifikované světelné segmenty ve tvaru „andělských křídel“, které budou stále působit jako součást přední masky. Charakteristický designový prvek současného Tucsonu tak zůstane zachován, jen se zřejmě lehce změní.
Jak by retuše vzhledu mohly vypadat, se snaží odhadnout grafik a designér Nikita Čujko z motoristického webu Kolesa, který přichází s vlastní (a tedy neoficiální) vizí podoby omlazeného Tucsonu. Jeho návrh počítá s výše uvedenými změnami, o nichž se spekuluje.
Čujko se ovšem pustil také do zadních partií – ty vybavil zejména novým nárazníkem. Jak moc se grafik do vzhledu omlazeného Tucsonu trefil, se dozvíme zřejmě už za několik měsíců.
Ještě méně informací než o designu máme o plánovaných změnách v interiéru, oblasti techniky a nabídce motorizací. Předpokládáme ale, že paleta pohonných jednotek zůstane podobná jako nyní.
Aktuální ceník zahrnuje vznětové motory 1.6 CRDi (85 kW) a 1.6 CRDi mild-hybrid (100 kW), zážehové 1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI mild-hybrid (110 kW a 132 kW), hybridní 1.6 T-GDI HEV (169 kW) a plug-in hybridní 1.6 T-GDI PHEV (195 kW). V nabídce najdeme také manuální i automatické převodovky, Tucson je k dispozici i s pohonem předních nebo všech kol.