Hlavní obsah

Hyundai to s vodíkem nevzdává: Nové Nexo dotankuje na 700 km za pět minut. A jako první může tahat přívěs

Foto: Hyundai

Vodíkový model Nexo přijíždí ve druhé generaci. Láká na dospělejší parametry, prostornou kabinu a možnost táhnout až tunový přívěs.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Automobilka Hyundai v oblasti vodíkových vozů zužitkovává přes čtvrt století zkušeností s technologií palivových článků. Nová generace modelu Nexo tak láká na sympatické parametry i schopnosti.

Celkový výkon si polepšil z původních 135 na 190 kW, výkon sady akumulátorů je nyní dvojnásobný – 80 z původních 40 kW. Z klidu na stovku tak auto zrychlí za 7,8 sekundy (dříve 9,2 s).

Sada palivových článků poskytuje nejvyšší výkon 110 kW, zatímco nový elektromotor nabízí až 150 kW. Články teď slibují lepší provozuschopnost při nízkých teplotách a zároveň vyšší odolnost. Koncového uživatele pak potěší zvětšení kapacity pro uložení paliva na 6,69 kg (dříve 6,33 kg), aniž by tím utrpěl prostor pro posádku.

Foto: Hyundai

Novinka narostla do délky i šířky, objemnější zavazadelník má variabilní podlahu a objem až 993 litrů, což je prý dostatek pro uložení čtyř golfových bagů.

V praxi to znamená, že Nexo na jedno natankování ujede až 700 kilometrů, jeho následné doplnění pak trvá zhruba pět minut. A když na to přijde, jako první vodíkové auto vůbec zvládne táhnout až tunový přívěs.

Pro optimalizaci aerodynamiky zapracovali tvůrci na spodní části karoserie. Proti předchůdci se také dramaticky proměnil design, nové Nexo má být i za tmy snadno rozpoznatelné díky charakteristickému světelnému podpisu.

Foto: Hyundai

Přepracovaný interiér slibuje komfort, pohodlí a ticho.

Pracoviště řidiče už je nám povědomější. Tady najdeme dvě obrazovky (byť nově zakřivené) propojené v jeden celek, ale pořád i samostatný panel pro nastavení teploty. Všímáme si nespočtu úložných prostor včetně plovoucí konzoly, automobilka zdůrazňuje použití ještě kvalitnějších a příjemnějších materiálů.

Ruku v ruce s nekonvenčním pohonem přichází i armáda moderních technologií. Auto odemknete a nastartujete telefonem nebo hodinkami, nechybí přední a zadní kamera s možností záznamu (včetně zvuku), aktualizace vzduchem, digitální zpětné zrcátko nebo systém V2L pro externí dobíjení elektrických zařízení.

Nový Hyundai Nexo zamíří na evropské trhy v průběhu letošního roku. Posledním tajemstvím zůstává cena. Jen připomeňme, že současná generace se u nás prodávala od 1,9 milionu korun.

Načítám