Článek
Korejská automobilka zvolila před lety netradiční designovou filozofii. Tým tvůrců se totiž rozhodl, že ne všechna auta jedné značky musejí vypadat stejně. No schválně, řekli byste například, že nové Santa Fe je ze stejné stáje jako Kona, nebo dokonce u nás tolik populární i30?
Teď se ale zdá, že minimálně u svých SUV Hyundai design trochu sjednotí. A oblibu evidentně našel v krabicích, tedy tzv. „boxy“ designu. To znamená, že silueta auta vypadá jako nakreslená podle pravítka. Nebo tvůrci zkrátka jen mají rádi lego…
Hranatou karoserií se v nedávné době pochlubila silueta Ioniqu 9. Půjde o nový a dosud největší elektromobil značky, který pojme až sedm cestujících. V hierarchii koncernu Hyundai/Kia půjde o sourozence již představené EV9. Slavnostní premiéra modelu je naplánována na listopad tohoto roku, úvodní kousky by se u nás mohly objevit v první polovině toho příštího.
Kromě vlajkové „devítky“ však Hyundai ukázal i koncept Initium. Jde o technologické cvičení, které ukazuje budoucnost značky v oblasti vodíku, jemuž Korejci stále hodně věří i v oblasti osobní přepravy. A Hyundai jej skutečně pošle do výroby. Sériové auto se má ukázat v první polovině roku 2025, slibuje výkon 150 kW a dojezd až 650 kilometrů.
Zároveň má prý Initium ukazovat budoucí designový směr automobilky. A ani tady si nemůžeme nevšimnout krabicovitějšího tvaru karoserie. Že by se ostré hrany po letech zase stávaly trendy? Nový Hyundai Santa Fe v obdobném hávu už po českých cestách jezdí a rozhodně jde o jedno z aut budících pozornost.
A kterou automobilku by něco takového netěšilo?