Článek
V Německu byl totiž přistižen maskovaný prototyp malého elektrického automobilu, který sice měl zakrytá loga výrobce, ale jeho rozměry a svérázný vzhled - přestože ukrývaný pod kamuflážními prostředky - jasně prozrazují, odkud pochází.
Jde takřka jistě o elektrickou verzi vozu Hyundai Casper, nejmenšího modelu v nabídce jihokorejské automobilky. V Evropě se tento drobek ale neprodává, doma je v Jižní Koreji, kde se aktuálně nabízí s litrovým tříválcem.
Vypadá to tedy, že Hyundai do Evropy tohoto roztomilého prcka přiveze, ale jako bateriový elektromobil.
Casper na délku měří pouhých 3 595 mm, je tak o 75 mm kratší než současný nejmenší Hyundai v Evropě - model i10. I přes kapesní vnější rozměry ale Casper dokáže na svém 2,4metrovém rozvoru údajně nabídnout až překvapivě prostorný, a dokonce i variabilní interiér. Zadní lavice je posuvná v rozsahu 160 mm – v zadní pozici se tak pohodlně usadí i dospělý, v přední zase nabídne solidních 301 litrů zavazadelníku.
Dalším šikovným trikem je sklopení předních sedadel – tedy nejen sedadla spolujezdce, ale také řidiče. Do kabiny se díky tomu vejdou předměty dlouhé až 2 059 mm. Uvidíme, jestli si tyto vychytávky ponechá také elektrická verze.
O technice aktuálně nic nevíme, na informace o výkonu, dojezdu, kapacitě baterie nebo způsobu nabíjení si ještě musíme počkat. Zajímavé také je, že prototyp byl přistižen ve společnosti elektrického Fiatu 500 a Volkswagenu e-up!, tyto vozy tedy Hyundai jistě používá ke srovnání.
Elektrický Casper by mohl být představen ještě letos, případně v průběhu příštího roku. V evropské nabídce pak má doplnit malou i10, která nedávno prošla modernizací. Hyundai ale také potvrdil její novou generaci.
Pro úplnost dodáváme, že nejlevnějším klasickým elektrickým osobním automobilem na českém trhu je nyní Dacia Spring, která startuje na částce 576 400 Kč.