Článek
O konci obliby SUV, o kterém jsme už psali, začínají mluvit také v Koreji. Hyundai totiž tvrdí, že plán do budoucna zní jasně – pokračovat ve vývoji elektromobilů a zachránit cenově dostupné kompaktní modely se spalovacími motory, ke kterým patří zejména modely i10, i20 a i30.
Hlavním lákadlem vozů ze segmentu A (kam patří Hyundai i10), segmentu B (i20) a segmentu C (i30) je totiž především shovívavá pořizovací cena. S přechodem na plně elektrický pohon by výhoda těchto modelů byla zásadním způsobem ohrožena. „Neradi bychom přišli o zákazníky z těchto segmentů. Musíme na ně brát ohledy, protože tvoří jakési jádro našich prodejů,“ říká generální ředitel Michael Cole.

Jedním ze základních stavebních kamenů soulského vozového parku je mimo jiné rodinný model i30, dostupný i ve verzi kombi.
Počítá se s tím, že u těchto modelů dojde k takřka nevyhnutelným mezigeneračním změnám, není však úplně jasné, jakého budou charakteru. Prozatím se počítá pouze s částečnou elektrifikací, do roku 2035 pak s největší pravděpodobností všechny modely přejdou na plně elektrický pohon – ačkoliv ani v tomto případě ještě není rozhodnuto.
Osud je zkrátka nakloněn kompaktním modelům, zatímco větší SUV či crossovery nemají budoucnost vůbec jistou – jejich zvýšená karoserie totiž nedává příliš smysl pro elektrický pohon kvůli vyšší světlé výšce a tedy vyššímu aerodynamickému odporu a nižšímu dojezdu. V případě pohonu s vnitřním spalováním jsou zase problémem emise, a to prakticky z těch samých důvodů.
Jak nedávno prorokoval šéf divize N Albert Biermann, v ohrožení jsou i sportovní modely. Třeba takový model Kona N v jeho příští generaci dost možná čeká přerod v elektromobil, oblíbený ostrý hatchback i30 N možná čeká úplné ukončení výroby.
Dle našich informací čeká kompaktní modely Hyundai – tedy i10, i20 a i30 – celá řada mezigeneračních změn, údajně má však jít spíš o jakési „výrazné facelifty“ stávajících generací než o kompletně nové generace. Automobilka si však uvědomuje význam svých levných modelů a bude se snažit je v nabídce udržet co možná nejdéle.