Hlavní obsah

Hyundai Kona detailně: Více místa, větší kufr a dvě motorizace

Foto: Hyundai

Korejský výrobce postupně odhaluje další podrobnosti o novém modelu. Pod kapotou se má objevit spalovací motor a hybrid, elektrická verze vyráběná u nás v Nošovicích bude následovat později

Druhá generace korejského crossoveru Hyundai Kona se sice poprvé ukázala už na konci loňského roku, tehdy jsme se však museli spokojit pouze se základními informacemi bez konkrétních detailů. Dnes už toho víme mnohem víc.

Článek

Jak jsme již avizovali v předchozím článku, nástupce Kony bude o něco větší. V řeči čísel to znamená především nárůst rozvoru o 60 mm (na celkových 2 660 mm), délka samotná narostla o 145 mm (tedy na výsledných 4 350 mm), šířka činí 1 825 mm a výšku nové Kony výrobce udává 1 580 milimetrů.

Větší rozměry se příznivě podepsaly na praktičnosti i celkovém prostoru. Objem zavazadelníku díky sklopným opěradlům sedadel dosahuje slušných 723 litrů, inženýři zároveň zjednodušili interiér vozu, čímž se opět ušetřil nějaký ten prostor a jeho atmosféra působí vzdušnějším a prostornějším dojmem.

Foto: Hyundai

Výrobce slibuje více místa i pohodlí na palubě – myslelo se i na takové detaily, jako je třeba zesílení koberců nebo dvojité sklo čelního okna

A nejen to, prostornější přední část interiéru umožnila využít nově nabytý prostor k vytvoření šikovných úložných prostorů i pro větší předměty nebo příruční zavazadla. Myslelo se však i na cestující vzadu – Hyundai se chlubí největším prostorem v oblasti ramen ve své třídě.

Zajímavostí je nově nastavitelné elektricky ovládané víko kufru. Řidič si může navolit podle svého gusta nejen výšku, do jaké se víko otevře, ale i rychlost, s jakou se kryt zavazadelníku bude pohybovat.

Foto: Hyundai

Architektura kabiny stojí na displejích, ale všimněte si spousty drobných tlačítek, které budou usnadňovat ovládání všech funkcí

Uvnitř sice vidíme dva velké displeje s úhlopříčkou 12,3 palce, inženýři ze Soulu však nezapomněli ani na důležitost klasických fyzických tlačítek, takže na středové konzoli vidíme i analogové ovladače pro často využívané funkce jako je klimatizace či rádio, což znamená jakousi zlatou střední cestu mezi modernou a ergonomií.

Samozřejmostí jsou dnes průběžné aktualizace palubního softwaru přes internet (OTA, over-the-air update), díky čemuž není nezbytně nutné navštěvovat nejbližší autorizovaný servis. Součástí technických fines je i „digitální“ klíč, tedy přístup do vozu využívající NFC technologii (jako například při bezkontaktních platbách), která umožňuje synchronizovat mobilní telefon nebo chytré hodinky s vozidlem tak, že slouží jako digitální klíč k vozu.

Foto: Hyundai

Základní tvary typu Kona zůstaly zachovány, nové přední a zadní svítilny tvořené štíhlými pásy však působí mnohem futurističtěji

Jasno už je taky v oblasti pohonu Kony. Na evropském trhu můžeme počítat s přeplňovanou benzinovou jednotkou 1,6 litru o výkonu 198 koní a s točivým momentem 265 Nm, o přenos výkonu na přední kola se v tomto případě stará osmistupňový automat (o disponibilitě manuálu nemáme informaci).

Další variantou je jízdou nabíjený hybrid (HEV) kombinující znovu benzinovou šestnáctistovku, tentokrát však atmosféricky plněnou, s elektromotorem. Kombinovaný výkon činí 141 koní a točivý moment 265 Nm (což je oproti současnému hybridu nabízejícímu 105 k a 147 Nm výrazný skok) přenášený na přední kola přes šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Výrobce u hybridní motorizace slibuje „působivé zrychlení a vysokou účinnost“.

O třetí variantě, tedy elektrické verzi vyráběné v Nošovicích, nepustil Hyundai do éteru žádné detailnější zprávy. Ale pokud si máme tipnout, čekáme hodně podobné parametry jako u odcházející verze. Tedy výkon 204 koní a baterii o kapacitě 64,8 kWh, dojezd však bude nejspíš o něco delší díky lepší efektivitě nového modelu, mohl by tak překračovat hodnotu 500 kilometrů.

O tom, kdy druhá generace Kony dorazí na český trh a kolik bude stát, zatím netušíme vůbec nic. Ale slibujeme, že horké další novinky vám přineseme hned, jak se je dozvíme.

Načítám