Článek
Jak jsme již avizovali v předchozím článku, nástupce Kony bude o něco větší. V řeči čísel to znamená především nárůst rozvoru o 60 mm (na celkových 2 660 mm), délka samotná narostla o 145 mm (tedy na výsledných 4 350 mm), šířka činí 1 825 mm a výšku nové Kony výrobce udává 1 580 milimetrů.
Větší rozměry se příznivě podepsaly na praktičnosti i celkovém prostoru. Objem zavazadelníku díky sklopným opěradlům sedadel dosahuje slušných 723 litrů, inženýři zároveň zjednodušili interiér vozu, čímž se opět ušetřil nějaký ten prostor a jeho atmosféra působí vzdušnějším a prostornějším dojmem.
A nejen to, prostornější přední část interiéru umožnila využít nově nabytý prostor k vytvoření šikovných úložných prostorů i pro větší předměty nebo příruční zavazadla. Myslelo se však i na cestující vzadu – Hyundai se chlubí největším prostorem v oblasti ramen ve své třídě.
Zajímavostí je nově nastavitelné elektricky ovládané víko kufru. Řidič si může navolit podle svého gusta nejen výšku, do jaké se víko otevře, ale i rychlost, s jakou se kryt zavazadelníku bude pohybovat.
Uvnitř sice vidíme dva velké displeje s úhlopříčkou 12,3 palce, inženýři ze Soulu však nezapomněli ani na důležitost klasických fyzických tlačítek, takže na středové konzoli vidíme i analogové ovladače pro často využívané funkce jako je klimatizace či rádio, což znamená jakousi zlatou střední cestu mezi modernou a ergonomií.
Samozřejmostí jsou dnes průběžné aktualizace palubního softwaru přes internet (OTA, over-the-air update), díky čemuž není nezbytně nutné navštěvovat nejbližší autorizovaný servis. Součástí technických fines je i „digitální“ klíč, tedy přístup do vozu využívající NFC technologii (jako například při bezkontaktních platbách), která umožňuje synchronizovat mobilní telefon nebo chytré hodinky s vozidlem tak, že slouží jako digitální klíč k vozu.
Jasno už je taky v oblasti pohonu Kony. Na evropském trhu můžeme počítat s přeplňovanou benzinovou jednotkou 1,6 litru o výkonu 198 koní a s točivým momentem 265 Nm, o přenos výkonu na přední kola se v tomto případě stará osmistupňový automat (o disponibilitě manuálu nemáme informaci).
Další variantou je jízdou nabíjený hybrid (HEV) kombinující znovu benzinovou šestnáctistovku, tentokrát však atmosféricky plněnou, s elektromotorem. Kombinovaný výkon činí 141 koní a točivý moment 265 Nm (což je oproti současnému hybridu nabízejícímu 105 k a 147 Nm výrazný skok) přenášený na přední kola přes šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Výrobce u hybridní motorizace slibuje „působivé zrychlení a vysokou účinnost“.
O třetí variantě, tedy elektrické verzi vyráběné v Nošovicích, nepustil Hyundai do éteru žádné detailnější zprávy. Ale pokud si máme tipnout, čekáme hodně podobné parametry jako u odcházející verze. Tedy výkon 204 koní a baterii o kapacitě 64,8 kWh, dojezd však bude nejspíš o něco delší díky lepší efektivitě nového modelu, mohl by tak překračovat hodnotu 500 kilometrů.
O tom, kdy druhá generace Kony dorazí na český trh a kolik bude stát, zatím netušíme vůbec nic. Ale slibujeme, že horké další novinky vám přineseme hned, jak se je dozvíme.