Hlavní obsah

Hyundai i Kia představují vizi a slibují desítky elektromobilů. Půjde o sedany, SUV, ale i pick-upy

Foto: Hyundai

Jen za Hyundai a Genesis půjde o 17 nových elektromobilů, sesterská KIA plánuje 14 elektroaut do konce 2027

Po skupině Stellantis oznámil nášup čerstvých elektromobilů i jihokorejský Hyundai, doplněný svou luxusní odnoží Genesis. Celkem se bavíme o 17 nových modelech zahrnujících sedany, SUV nebo užitkové vozy. Dočkat se jich máme do roku 2030, stejně jako plánovaných každoročních prodejů činících 1,87 milionu elektrovozů.

Článek

Další významný výrobce ohlásil, že to s elektromobily myslí opravdu vážně a představil svůj strategický plán do roku 2030. Jihokorejská automobilka Hyundai totiž uvede 11 nových elektromobilů, které doplní prozatím osamělý novogenerační Ioniq 5. A to není vše, přidá se i luxusní odnož Genesis se šesti svěžími kousky a rovněž sesterská KIA se 14 elektrovozy.

Foto: Lukáš Kukla

K osamělému jezdci Ioniq 5 se brzy přidají další elektromobily

Pokud jde o Hyundai, pak se bavíme o třech elektrických sedanech, šesti SUV, jednom užitkovém voze a o jednom nespecifikovaném modelu. Jako první ovšem přijdou už poodhalený sedan Ioniq 6 a vlajkové SUV Ioniq 7.

Pokud jde o luxusní značku Genesis, tak ta plánuje dvě blíže neupřesněná elektrická osobní auta a čtyři SUV, načež první vlaštovkou bude plně elektrické SUV GV70. Do roku 2030 má Hyundai rovněž smělé plány, a to každoroční prodeje čítající 1,87 milionu elektromobilů.

Sesterská KIA se chystá uvést do roku 2027 celkem 14 nových elektromobilů, zahrnujících také dva pick-upy nebo vlajkové SUV nazvané EV9 (2023). Do roku 2030 chce dceřinka Hyundaie prodávat 1,2 milionu elektromobilů ročně.

Foto: Genesis

Genesis GV70 nabídne výkon až 360 kW a sílu 700 Nm

Jihokorejci budou investovat rovněž do vodíku a také do zefektivnění produkčního procesu, což jim pomůže ušetřit náklady. Jakmile bude takový soubor postupů vyvinut, korporace jej aplikuje u všech svých továren.

Foto: Hyundai

Hyundai SEVEN koncept ukazuje, co čekat od produkčního Ioniqu 7

Výrobce cílí na to být, ostatně jako každá velká mezinárodní firma, lídrem ve svém oboru, takže bude rozšiřovat svoje továrny a spolupracovat s hlavními producenty baterií. Další vize nejsou o nic smělejší – do roku 2040 chce být Hyundai „all electric“, do roku 2045 pak dokonce zcela uhlíkově neutrální společnost, což se týká i značky KIA.

Načítám