Hlavní obsah

Huawei AITO M5 není nový mobil, ale auto, se kterým chce čínský výrobce prorazit na evropském trhu

Foto: Hyuawei

Ne, to není autíčko na dálkové ovládání, ale 500koňový crossover se spalovacím motorem co funguje jako generátor

Pětisetkoňový elektrický crossover zrychlí na stovku za 4,4 s a na fotkách nevypadá úplně zle. Ale bude výkon, zrychlení a design stačit? Jaká bude kvalita a jak na tom budou baterie? Čtete pozorně, Huawei by si v Evropě rád napravil poničené renomé.

Článek

V Česku máme čínskou značku Huawei spojenou s mobilními telefony, které jsou sice fajn, ale nefungují na nich služby, které většina z nás používá víc než často. Podobně rozpačitý byl i příjezd jejich vůbec prvního vozu, crossoveru SF5, prodávaného pod značkou Seres. Zkrátka nešlo o dobré auto, a tomu odpovídaly i první recenze. Vyčítaly mu nekvalitní interiér a mizerný podvozek.

AITO M5 je ve skutečnosti silně modernizovaný první model a podle automobilky i prvních ohlasů lidí, co s ním už jeli, by už měl mít všechny výše zmíněné problémy vychytané. Přitom základ auta se jevil dobrý i předtím, je nám sympatické, že nejde o čistý elektromobil, ale o stejný princip jako mělo závodní Audi na Dakaru – tedy, že spalovací motor funguje jako generátor.

Vůz Seres AITO M5 byl oficiálně představen v prosinci loňského roku, a i když si stále zachovává DNA SF5, nabízí pohodlnější interiér, vylepšený design a vážně modernizované technologie. Tedy všechny ty věci, na které byly největší stížnosti. Jen softwarově modifikované pohonné ústrojí se dvěma elektromotory nabízí 272 koní (203 kW), 428 koní (319 kW) nebo 496 koní (370 kW), záleží na specifikaci modelu. Nejsilnější provedení slibuje zrychlení z nuly na sto za 4,4 sekundy. Baterie má kapacitu 40 kWh, což stačí na dojezd na čistě elektrický pohon asi 150 kilometrů podle metodiky WLTP, ale pak máte dalších 900 kilometrů, o které se postará benzinový 1,5 litrový motor.

Ale pozor! Ten funguje opravdu jen jako generátor a není nijak spojen s pohonným ústrojím. Pracuje v optimálních otáčkách a jeho úkolem není skutečně nic jiného než vyrábět elektřinu. Baterku ale samozřejmě můžete nabít i ze zásuvky.

Podle prvních recenzí se dramaticky zvedla kvalita infotainmentu, který má být mezi tím nejlepším v segmentu elektromobilů, a vylepšený je nejen interiér, ale lepší jsou i použité materiály. Huawei sebekriticky přiznal, že požadavky zákazníků v Evropě jsou přece jen vyšší, než si původně v Číně mysleli. Novinkou je i audiosystém, který simuluje různé zvuky motoru a výfuku. Nejzajímavější na tom je, že generuje také falešné zvuky řazení převodovky.

Seres AITO M5 je auto velikostí se blížící Škodě Enyaq iV. Na délku má 4 700 milimetrů, široký je 1 930 mm a na výšku měří 1 626 milimetrů. Rozvor náprav je 2 875 mm a světlou výšku udává výrobce 181 milimetrů. Překvapením je ale malý kufr, ten má jen 367 litrů.

Související témata:
Načítám