Článek
Hups! Tak tohle jste fakt ještě neměli vidět. Oficiální premiéra Renaultu 5 je až v pondělí, ale ještě před ní vyklouzly francouzské automobilce na internet první fotky produkčního auta a jeho interiéru. A více co?
Vypadá skoro přesně jako koncept – a to je skvělá zpráva, protože ten byl fakt moc pěkný! Přesně v duchu originálu, ale zremixovaný s moderními prvky (LED osvětlení) a propracovanými detaily (třeba digitální displej na kapotě, který ukazuje stav nabití). Inspirace je tak rozhodně rozeznatelná, ale nové auto není nijak retro a vypadá docela cool.
Hlavně působí hodnotně, což u malého a levného auta není úplně zvykem. A to platí především v interiéru, který na první pohled příliš netrpí šetřením nákladů. Evidentně využívá prvky z větších sourozenců (volant a mnoho přepínačů), k nim připojuje výdobytky moderní digitalizace (přístrojový panel a dotykový infotainment) a doplňuje to barevnými látkovými dekory. I uvnitř tak působí cool.
Jestli se vám už teď líbí, tak musíte překousnout jen to, že jde o čistě elektrické auto, které se spalovacími motory ani nepočítá. To je však pro jeho pojetí jen dobře, protože hatchback o délce 3,92 metru tak může mít kola až v rozích karoserie a maximální délku rozvoru, což znamená spoustu prostoru pro posádku (tedy s ohledem na jeho skromné rozměry).
V podlaze se ukrývá bateriový balík s kapacitou 40 nebo 52 kWh (budete si moci zvolit), přičemž ten větší by měl umožnit dojezd až 400 km na jedno nabití. Její inovativní konstrukce (články jsou rozděleny do čtyř velkých modulů) a integrace do šasi vozu umožnily shodit 15 kg oproti baterii Zoe, vylepšený elektromotor pak dokázal ušetřit dalších 20 kg (a to Zoe vážilo jen 1 450 kg), takže by s výkonem 136 koní neměl mít problém lehoučký R5 slušně rozhýbat.
Na dynamické parametry a další detaily si ještě musíme počkat do slavnostního odhalení, ale nejvíc nás upřímně zajímá jeho cenovka. Cílem Renaultu totiž je nabídnout toto auto za dostupnou cenu, což znamená mířit pod úroveň 600 tisíc korun za základní model. Čím nás Renault 5 tedy ještě překvapí…?