Hlavní obsah

Honda v ofenzivě: Představuje zbrusu nové CR-V a menší ZR-V, zaujme i záhadný elektromobil e:Ny1

Foto: Honda

Kromě zbrusu nového modelu CR-V (na obrázku) doplněného o menšího sourozence ZR-V automobilka z Tokia poprvé od subkompaktu Honda e představuje také elektromobil, který nese záhadné jméno e:Ny1.

Automobilka Honda dodnes ctí filozofii svého zakladatele Sóičira Hondy se zaměřením na řidiče, kvalitu a jízdní zážitek, což v poslední době kombinuje s moderními a často neotřelými výrobními postupy. To dokazují i nové modely značky - dvě hybridní SUV a jeden plně elektrický crossover.

Článek

Automobilka se sídlem v Tokiu tímto reaguje na současné trendy a poptávku evropského trhu. Prvním z modelů je zbrusu nové CR-V, které bude větší a výrazně prostornější než jeho předchůdce. Dalším je model ZR-V, jenž prakticky zastoupí dosavadní generaci CR-V, a posledním je zvláštně pojmenovaný e:Ny1, čistě elektrický crossover.

Šestá generace CR-V výhradně s hybridem

Šestá generace modelu CR-V si odbyla evropskou premiéru v německém Offenbachu, proti předchůdci o něco povyrostla – především o 69 mm na délku, z čehož 41 mm připadá na prodloužení rozvoru. Kromě více místa pro posádku narostl také zavazadelník, konkrétně až o 18 % (dle konfigurace).

O pohon se postará povedený hybridní pohon e:HEV skládající se z benzinového dvoulitru doplněného o dva elektromotory, který tak skvěle funguje v novém Civicu. Pod jeho kapotou produkuje kombinovaných 184 koní a 315 Nm, což se u CR-V nejspíš nezmění. Zájemci mohou zvolit i plug-in hybridní variantu s baterií nabíjenou ze zásuvky – ta umožňuje čistě elektrický dojezd a 82 km, plné nabití akumulátoru trvá jen 2,5 hodiny. Úhlavní rival Toyoty RAV4 má jít do prodeje ještě letos.

ZR-V se vejde mezi HR-V a CR-V

Model ZR-V se doma v Japonsku už zabydlel, prodává se tady přibližně rok. Evropská verze by měla zaplnit mezeru mezi zmíněným novým CR-V a hybridním crossoverem HR-V, čemuž odpovídají rozměry s délkou 4,57 metru, šířkou 1,84 metru a výškou 1,61 metru. Rozvor 2,65 metru slibuje slušný vnitřní prostor.

Pohon bude opět hybridní a shodný se Civicem, což znamená atmosférický 2,0l benzin doplněný o dva elektromotory. Výkonnostní parametry Honda oficiálně nepotvrdila, ale divili bychom se, kdyby se lišily od 184 koní a 315 Nm, které nabízí Civic. Japonská verze je dostupná s pohonem všech kol, pro Evropu se u ZR-V počítá jen s předním pohonem, do prodeje má jít v roce 2024.

Elektromobil e:Ny1 – jakže se to vyslovuje?

Pozoruhodné označení plně elektrického crossoveru e:Ny1 se dá vyslovit jako anglické slovíčko „anyone“, tedy kdokoliv. Spřežka jednak odkazuje na slibovanou dostupnost modelu určeného pro segment B a na zbrusu novou platformu „e:N Architecture F“ navrženou primárně pro elektromobily s předním pohonem (odtud ono dodatečné F v názvu, tedy front-wheel drive).

Po Hondě e jde v pořadí o teprve druhý elektromobil značky, který má uspokojit poptávku evropského trhu jednak po crossoverech a také po kompaktních elektromobilech, Honda tak zabije dvě mouchy jednou ranou. S dobou jde i z pohledu designu – vidíme tu krátké převisy, dlouhý rozvor a štíhlé svítilny táhnoucí se po celé šíři vozu vpředu i vzadu.

Uvnitř na řidiče skrz poměrně tradiční tříramenný volant prosvítá digitální kaplička přístrojů, dominantou interiéru je velký, na výšku orientovaný 15,1palcový displej infotainmentu, přes který se ovládá většina funkcí. Šasi je uzpůsobeno pro maximální torzní tuhost, což prospívá pasivní bezpečnosti i jízdním vlastnostem.

Model e:Ny1 nabídne nejen více vnitřního prostoru než Honda e, ale především také významně delší dojezd než městský prcek. Jeho baterie s kapacitou 68,8 kWh má umožnit dojezd na jedno nabití až 412 kilometrů. Model už se poměrně úspěšně prodává na čínském trhu, v Evropě se ho nejspíš dočkáme ještě letos.

Načítám