Hlavní obsah

Hledání nové prezidentské limuzíny a největší Tatra na světě – Týden v Garáži

Foto: Seznam Zprávy/David Neff

Je skoro polovina února, jaro začíná být v dohledu a my vám přinášíme náš pravidelný přehled toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího z novinek na Garáži. V uplynulém pracovním týdnu jsme se věnovali hledání nové prezidentské limuzíny, projeli jsme se unikátní Tatrou v ostravských hutích, ukázali vám novou motorku Praga a přinesli vám spoustu nových redakčních testů.

Článek

Už přemýšlíte, jakým oficiálním autem bude jezdit nově zvolený český prezident Petr Pavel? S novou hlavou našeho státu se ve službách české prezidentské kanceláře objeví i nová prezentační prezidentská limuzína. V garáži Pražského hradu nahradí zastarávající Superb Miloše Zemana. Mladoboleslavská Škoda Auto se jistě pokusí znovu zaujmout, protože český prezident by měl jezdit český autem, jenže konkurenci ji nepřekvapivě vytváří další významní výrobci.

To nás inspirovalo, abychom se v minulých dnech zamysleli a připravili pro vás přehled potenciálních nových prezidentských limuzín. S přihlédnutím k dnešní soukromé garáži Petra Pavla máme svého favorita, ale v našem výběru jsme nechali zvolit i vás a následně hlasovat v naší anketě. Jakou prezidentskou limuzínou by tedy měl jezdit Petr Pavel? Měl by to být jeden z jeho oblíbených bavoráků, nebo by měl svou zemi reprezentovat v limuzíně domácí značky. Zapojte se do hlasování:

Který vůz byste vybrali našemu novému prezidentovi?
Audi A8
7,1 %
BMW řady 7
3,9 %
Mercedes-Benz S
2,7 %
Lexus LS
1,7 %
Škoda Superb 4. generace
50,6 %
Škoda Enyaq iV
3,2 %
Tatra T800
30,8 %
Celkem hlasovalo 45827 čtenářů.

A u českých automobilových výrobků ještě chvíli zůstaňme. Hned začátkem uplynulého týdne jsme vám ukázali opravdovou specialitu – udělali jsme si pracovní výlet do ostravských hutí Liberty, kde jsme si prohlédli a svezli se unikátní zakázkovou Tatrou T 815-7 Force. Je jediná na světě a má speciální určení. V celém podniku zaměstnávají jediného člověka, co ji umí řídit, má přes 25 metrů na délku, stojí na sedmi nápravách, jezdí maximální rychlostí šedesát kilometrů v hodině a žádá si o 150 litrů nafty na sto kilometrů.

Foto: Praga

Nová Praga ZS 800 je reinkarnace motocyklu BD 500 z roku 1928. Je unikátní nejen svým designem, ale i zpracováním, zvolenými materiály a cenovkou

V první polovině právě končícího pracovního týdne jsme se současně dozvěděli jméno nového českého Auta roku 2023. Německá značka BMW nezvládla obhájit loňské vítězství, její nejmenší SUV jménem X1 se umístilo až na druhém místě, a vítěz přijíždí ze země vycházejícího slunce. Zcela zaslouženě si letošní pohár odvezla nejnovější hybridní Honda Civic e:HEV, která svou konkurenci doslova rozdrtila. Japonský Civic ujel svým konkurentům o více než 30 procent. Gratulujeme!

Znovuzrozená česká značka Praga pak ohromila svět, když jen několik týdnů po slavnostním představení supersportu Bohema přišla s nečekanou motocyklovou premiérou. Novodobá Praga se inspirovala historickým modelem Praga BD 500 z roku 1928 a odhalila zcela novou motorku. Jmenuje se Praga ZS 800, je vyrobena z těch nejlepších materiálů, vypadá jako umělecké dílo na kolech a vznikne ve striktně omezeném počtu 28 exemplářů. Kolik ale taková nádhera bude stát?

Foto: INEOS Automotive / Stan Papior

INEOS Grenadier je duchovním nástupcem legendárního Defenderu. Ten automobilka nahradila novou generací, ale původní konstrukce má pořád co ukázat

Už tradičně jsme vám v uplynulém týdnu přinesli i nejnovější redakční testy. Začátkem týdne jsme si znovu připomněli fascinující Audi A6 Allroad jako jedno z nejlepších rodinných aut všech dob, v náročných podmínkách jsme otestovali INEOS Grenadier jako nástupce legendárního Defenderu, ukázali jsme vám plug-in hybridní Kiu Sportage, vyzkoušeli jsme nové faceliftované BMW X7 a navázali na něj levnější alternativou. Z bazaru jsme si totiž vypůjčili první generaci BMW X5 s třílitrovým turbodieselem a nájezdem 360 tisíc kilometrů.

Související témata:
Načítám