Článek
Jestliže nemáte o peníze nouzi, žijete mimo Evropu a chcete kvalitně odladit auto takovým způsobem, aby vám z něj posléze nebylo nevolno, zřejmě nezajdete k umělcům do německého Mansory, nýbrž oslovíte pana Hennesseyho z Texasu.
On a jeho tým zvládají za různě vysoké částky měnit Raptory na Velociraptory, přidávat autům nápravy a tunit jejich výkony do závratných výšin. Společnost však má i svůj vlastní model Venom F5, jehož šikovní inženýři nedávno ladili v testovacím centru Johnny Bohmer Proving Grounds. Při té příležitosti okrajově vyzkoušeli nejvyšší rychlost a dosáhli šílených 437,1 km/h.
Jde vlastně jen o přestupní stanici ke stanovenému cíli, který činí více než 500 km/h. Zatím to vypadá dobře, neb se auto vloni dostalo během aerodynamického testování na 322 km/h, zatímco letos v lednu dosáhlo 402 km/h. Nyní se meta opět posunula, a to na zmíněných 437,1 km/h. Toto léto by však měla padnout další hranice, tentokrát 482,8 km/h.
Bestie bez airbagů s dvakrát přeplňovaným zážehovým osmiválcem o výkonu přes 1 800 koní je nabízena s jednospojkovým sekvenčním automatem a ve svých 24 plánovaných exemplářích (každý za 47,2 milionu korun) beznadějně vyprodaná.
Propagační materiály dále hovoří o zrychlení z nuly na sto za 2,6 sekundy, z nuly na čtyři sta za 15,5 sekundy a slibují maximálku převyšující magických 500 km/h. Tomu sice kdekdo uvěří, až to uvidí, nicméně to pana Hennesseyho asi netrápí, vzhledem k tomu, že u Venomu svítí „vyprodáno“.
Na druhou stranu není tento Texasan žádný tlučhuba, takže se tohoto rekordu nejspíše brzy dočkáme. Své poslední slovo ovšem ještě neřekli jeho konkurenti stojící za projektem SSC Tuatara, případně švédský Koenigsegg se svým Jesko Absolut.
Vzhledem k tomu, že Bugatti lov na maximálky už opustilo, bude sice podívaná menší, ale o to zajímavější. Totiž Jesko Absolut má teoretický potenciál až na 532 km/h, jenom to zatím nemá kde zajet…