Hlavní obsah

Futuristická střela od Kie má novou tvář. To podstatné se však měnilo pod pokličkou

Foto: Kia

Crossover Kia EV6 byl prvním svébytným elektromobilem korejské značky. Ač pořád vypadá jako horká novinka, na trhu je s námi již od roku 2021. Nyní tedy nastal ideální čas na omlazení.

Článek

Značka Kia není na poli elektromobility úplným nováčkem, třeba s modelem Niro má dlouholeté zkušenosti. Crossover EV6 byl však prvním samostatným elektromobilem společnosti. Tedy takovým, který se nenabízí s žádným druhem spalovacího motoru.

Po třech letech na automobilové scéně se Kia rozhodla svůj model omladit. Zatímco v době příjezdu na trh se jednalo o elektrickou vlajkovou loď, dnes tento titul drží rodinný obřík Kia EV9. „Šestka“ je ale po faceliftu pořád zajímavé auto.

Zvenčí se měnila jen velmi decentně, hlavním poznávacím znamením jsou přepracovaná hlavní světla, jejichž zakřivená linka nechává vzpomenout právě na větší „devítku“. Na výběr je vedle standardní výbavy i sportovně střižená GT-Line, která se odlišuje třeba jinými tvary nárazníků. Inovací v rámci faceliftu prošla rovněž kola, jež mají průměr devatenáct nebo dvacet palců.

Foto: Kia

Tvář nové EV6 je zase o něco futurističtější.

Ani v interiéru se neodehrála žádná revoluce, pracoviště řidiče vypadá velmi povědomě. Všimnout si můžeme nového tříramenného volantu nebo přepracovaného rámečku dvou obrazovek multimediálního prostředí. Novinkou je čtečka otisku prstů, dvanáctipalcový head-up displej nebo digitální zpětné zrcátko.

Další výrazné změny odhalíte až při zkoumání technické specifikace. Novinkou jsou například boční airbagy ve druhé řadě nebo silnější B-sloupky zvyšující tuhost karoserie. Kia dále vyzdvihuje tišší elektromotory (kolem zadního je více zvukové izolace) a upravené tlumiče, aby byla jízda ještě pohodlnější. Bezdrátové služby Apple CarPlay a Android Auto jsou standardem, stejně jako aktualizace vozu vzduchem.

A ještě jedna dobrá zpráva. Z útrob elektromobilu mizí současná 77,4kWh baterie, kterou nahrazuje větší sada s kapacitou 84 kWh. V praxi to znamená, že EV6 Long Range by na jedno nabití měla ujet nějakých 550 kilometrů (na přesné číslo si ale ještě budeme muset chvilku počkat). Baterku lze nabíjet výkonem až 350 kW, takže pokud máte dostatečně silnou nabíječku, z deseti na osmdesát procent se dostanete za pouhých 18 minut.

Omlazená Kia EV6 se v červnu začne prodávat na domácím trhu, v průběhu letošního roku by se pak měla objevit ve zbylých koutech světa včetně České republiky. Předpokládáme také, že vrcholová střela v podobě 585koňové varianty GT nezůstane pozadu a její facelift dorazí co nevidět.

Načítám