Článek
Stopa státnických automobilů DS ve francouzské prezidentské historii sahá až do roku 1958, kdy byla vyhlášena Pátá Francouzská republika a Charles de Gaulle se usadil do prvních vládních modelů Citroën DS 19. Naposledy tomu bylo v roce 2017, kdy se současný prezident země, Emmanuel Macron, při své inauguraci projel po slavné Champs-Élysées právě ve speciálním modelu DS 7 Crossback Présidentiel.
Aktuálně do tamní vládní flotily ovšem přibyl zcela nový modře lakovaný kousek s plug-in hybridním pohonem (300 koní) a čtyřkolkou. Předmětné SUV DS 7 Crossback s „přídomkem“ Élysée se dočkalo ještě prodloužení rozvoru o 20 cm, díky čemuž se zadní prostor pro nohy zvětšil na 54,50 cm.
Zadní lavici nahradila dvě samostatná sedadla, vybavená loketní opěrkou se specifickým polohováním/ovládáním. Interiér poté zaplavuje černá prošívaná kůže, doplněná o střechu potaženou Alcantarou. Mimo bezdrátové nabíječky se uvnitř nachází též USB porty a otevřený centrální nosič dokumentů.
Vnějšek zdobí modročervené majáky, blatníky zase nabídnou odnímatelné držáky vlajek. Dále zde najdete znaky Francouzské republiky (RF), trikolóru vpředu i vzadu, specifická 20palcová kola, anténu pro prezidentský telekomunikační systém a zajisté pancéřování.
Celková délka auta dosahuje 479 cm, přičemž rozvor se prodloužil o zmíněných 20 cm na 294 cm. Šířka zůstává oproti běžnému modelu stejná, 191 cm, stejně jako výška, která činí 162 cm.
Žhavou plug-in hybridní novinku veřejnost poprvé oficiálně spatřila při příležitosti vzpomínkových akcí připomínajících konec první světové války 11. listopadu 1918 a poté se automobil zařadil do vozového parku kanceláře prezidenta Francouzské republiky.
Jelikož jde o speciál šitý na míru, tak rozhodně nepůjde koupit, což jsme u českého zastoupení zajisté ověřili. Útěchou vám tedy musí být některá z dalších limitovaných edic, například ta odkazující na muzeum Louvre, která středový displej vozu zaplaví ukázkami světových uměleckých děl.