Článek
Ford vyrábí Fiestu od roku 1975 a hned po Tranzitu jde o druhý nejdéle vyráběný model značky. Mluvme však v minulém čísle. Může se vám to nelíbit, můžete plakat, můžete se někde přivázat nebo přilepit, ale Ford za nějakých sedm měsíců ukončí výroby Fiesty. Já osobně to nechápu, je mi to líto a nerozumím tomu, vždyť přece mohli Fiestu dělat dál, klidně na baterky, ale… No to je jedno, tenhle článek je o něčem jiném. Britský M-Sport bude soutěžní Fiestu vyrábět dál!
Netušíme, jestli to Ford se společností M-Sport – britským závodním týmem a výrobcem soutěžních i závodních speciálů nějak probíral, ale na chod M-Sportu by to nemělo mít vliv. Staví tady soutěžní Fordy už od roku 1996 a poslední roky byla Fiesta jejich vlajkovou lodí, tedy než ji ve WRC vystřídal Ford Puma. S Fiestou pak dlouhodobě jezdí třeba i náš Martin Prokop.
„Po oznámení, že Ford Fiesta ukončí v roce 2023 výrobu, by společnost M-Sport ráda oznámila, že výroba rallyových vozů založených na modelu Fiesta bude dál pokračovat.“ M-Sport sice neuvedl jak dlouho, ale fanoušci rallye mohou být i tak o kus klidnější.
Ford ukončuje výrobu Fiesty údajně pro nezájem kupujících, kteří dávají přednost crossoverům. Fiestu by měla nahradit elektrická Puma a továrna automobilky v Kolíně nad Rýnem, kde se hatchback vyrábí, se přemění na elektrifikační centrum Ford Cologne, které bude v budoucnu vyrábět výhradně elektromobily.
Ford za těch víc než čtyřicet let prodal přes osmnáct milionů vozů Fiesta, ještě teď si jednu můžete objednat, než dojde výrobní kapacita. A dobrá zpráva na konec: Sportovní (a hlavně zábavná) Fiesta ST by měla na trhu vydržet ještě jeden rok.