Článek
Mnozí z vás si jistě pamatují premiéru užitkového modelu Transit Courier, který překvapil svým atraktivním vzhledem, objemem nákladového prostoru, třemi pohony a praktickými vychytávkami, jaké nemá ani Škodovka. Nyní pojďme přivítat osobní variantu Tourneo Courier zaměřenou na přepravu osob.

Rozdíly mezi spalovacím (úvodní fotografie) a elektrickým modelem jsou zřejmé zejména na přídi.
Pětimístný model Ford profiluje jako městské MPV s prvky SUV, proto se vozidlo pyšní krátkými převisy karoserie, čumákem stylizovaným do většího Tournea Connect a zadní částí odpovídající krabicovému stylu. Rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí pak identifikujete jednak podle masky a jednak podle světelné linie kopírující kapotu, což je unikátní prvek bateriově poháněného Tournea Courier.
Soft-roadové vozy řady Active (jeden ze tří výbavových stupňů) pak půjde objednávat s kontrastní barvou střechy, která ve spojení se zeleným metalickým lakem navodí design à la Land Rover Defender. K tomu si přidejte standardně dodávaná 17palcová litá kola, ochranné oplastování, střešní lišty a specifické potahy sedadel. Defík jako malovaný!

Také vám tahle barevná kombinace připomíná původní Defender?
Designovými rozdíly jsme nakousli rovněž pohony, které v případě osobního provedení budou pouze dva. Ten hlavní, plně elektrický, nabídne výkon 136 koní, rychlonabíjení výkonem až 100 kW a maximálku 145 km/h. Dojezd na jedno nabití dosud nebyl zveřejněn.

Dojezd na jedno nabití u E-Tournea Courier zatím není známý.
Druhým z nich bude přeplňovaný zážehový litrový tříválec EcoBoost o výkonu 125 koní, spárovaný buď s šestirychlostním manuálem, nebo se sedmirychlostním automatem. Diesel představený u užitkového provedení se pro to osobní nabízet nebude.
Zlepšení na všech frontách
Rozdíly definované použitým pohonem/platformou se ukážou také v interiéru stejně jako u Transitu Courier. Zatímco pro elektro má Ford vyhrazen „hranatý“ volant, elektrickou parkovací brzdu, volič směru jízdy na sloupku volantu, digitální přístrojovku a velká multimédia s ekosystémem určeným pro elektromobily, spalovací varianta se musí spokojit s prostším provedením i chudší standardní výbavou.

Interiér elektrického modelu působí moderně.
To se odrazí i v rámci asistenčních systémů, kdy je E-Tourneo Courier nabušené už v základu, v němž dostanete kupříkladu automatická dálková světla, tempomat, ovládání jedním pedálem, parkovacího asistenta, systém udržování v jízdním pruhu, čtení značek nebo upozornění na jízdu v protisměru. Volitelně pak můžete sáhnout ještě po adaptivním tempomatu, monitoringu slepého úhlu, asistentu pro jízdu v křižovatkách či po technologii krizového brzdění při couvání.

Palubní deska spalovací varianty je o něco chudší.
Proti minulé generaci Tournea Courier se zavazadlový prostor novinky zvětšil na 570 litrů (+175 l), při sklopených zadních sedadlech na 2162 litrů (+323 l) a užitečné zatížení stouplo o 100 kg. Elektrická varianta má navíc přední kufr (frunk) o objemu 44 litrů, kam se pohodlně vejdou nabíjecí kabely i povinná výbava.
Co se týče tažné síly, tak osobní elektro Courier utáhne na kouli až 700 kg, zatímco spalovací provedení zvládne dokonce 1000 kg.

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier
Ford Tourneo Courier bude spolu s Transitem Courier vyráběn v rumunském závodě v Craiově, kde se dnes rodí třeba Puma. Fabriku čeká během tří let tučná finanční injekce, která má za cíl rozšířit a zkvalitnit výrobu od A do Z. Jako první půjde pořídit osobní Courier s motorem EcoBoost, zatímco elektrika dorazí až v roce 2024.