Článek
Ford Mustang se aktuálně nabízí jako uzavřené kupé (fastback), kabriolet a jako plně elektrické SUV Mustang Mach-E, nicméně šéf Fordu Jim Farley nevyloučil budoucí rozšíření rodiny.
Ne o další elektromobil s logem koně, jak by kdekdo čekal (ten až na Mach-E Farley vysloveně vyloučil), ale mluví se jednak o hybridním pohonu a také o čtyřdveřovém sedanu, který má mít spolu s kupé či kabriolety motor V8 a dostupnou manuální převodovku. Tedy něco, v co už řada autíčkářů v rámci budoucnosti asi ani nedoufala.
Čtyřdveřový Mustang nicméně není nic nového, jelikož jej designér Fordu Christopher Stevens namaloval v rámci svých publikovaných skic už v roce 2022 (viz úvodní fotka), instagramový designér s přezdívkou „sugardesign_1“ mu vdechl virtuální život. Však se podívejte sami.
Dokonce, a to vás nejspíš pobaví, jej navrhl v úplně základní variantě s nelakovanými nárazníky a na ocelových kolech. Sám autor uvádí, že by takovému modelu vetkl přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 litru. Není to počátek amerického snu?
Hlava Fordu také vyloučila, že by se s logem Mustangu nabízelo například malé SUV a spíše vyloučila i terénnější provedení Mustangu ve stylu řady Raptor. Zkrátka to, co není Mustang, tedy nemá výkon a ducha originálu, to nesmí do dostihové rodiny. Jistě na toto prohlášení mnoho fanoušků reagovalo slovy: Co tam tedy dělá Mach-E? Na druhou stranu kdo řídil Mach-E GT variantu, tak ví, že výkonu má fakt na rozdávání.
Pokud by tedy čtyřdveřový „stang“, jak se Mustangu familiárně říká, skutečně vznikl, byl by přímou konkurencí hlavně novému Chargeru od Dodge s karoserií kupé a sedan, který se mimochodem navzdory původním elektrickým prohlášením nakonec bude vyrábět i se spalovacím motorem.
V určité obavě o zákazníky by však mohlo být i BMW, protože Mustang se čtyřmi dveřmi by nastoupil proti řadě 4 Gran Coupé, potažmo také proti A5 Sportback od Audi. Obě automobilky navíc do jmenovaných modelů aktuálně nezastavují tolik lákavý vidlicový osmiválec.
Vše tedy nasvědčuje tomu, že se modrý ovál alespoň u Mustangu drží 60leté tradice oblíbených osmiválců, takže možná právě proto jde o nejprodávanější sportovní auto světa, které vzniklo v počtu přesahujícím deset milionů kusů. My tedy děkujeme a na čtyřdveřový „stang“ s V8 a manuálem se už teď těšíme!