Hlavní obsah

Ford o elektrickém Mustangu neuvažuje, ale připravuje karosářskou verzi, která tady ještě nebyla

Foto: Christopher Stevens/Ford

Ford nás ve vztahu s Mustangem jednoznačně potěšil, protože prohlásil, že jej bude vyrábět s osmiválcovým motorem do té doby, dokud to půjde. Jde tak o zcela jiný přístup než mají konkurenti od Dodge či Chevroletu, nicméně v budoucnu se rodina divokých koní možná rozšíří. Ne o elektromobil, ale nejspíš o hybridní pohon a čtyřdveřovou karoserii.

Článek

Ford Mustang se aktuálně nabízí jako uzavřené kupé (fastback), kabriolet a jako plně elektrické SUV Mustang Mach-E, nicméně šéf Fordu Jim Farley nevyloučil budoucí rozšíření rodiny.

Ne o další elektromobil s logem koně, jak by kdekdo čekal (ten až na Mach-E Farley vysloveně vyloučil), ale mluví se jednak o hybridním pohonu a také o čtyřdveřovém sedanu, který má mít spolu s kupé či kabriolety motor V8 a dostupnou manuální převodovku. Tedy něco, v co už řada autíčkářů v rámci budoucnosti asi ani nedoufala.

Čtyřdveřový Mustang nicméně není nic nového, jelikož jej designér Fordu Christopher Stevens namaloval v rámci svých publikovaných skic už v roce 2022 (viz úvodní fotka), instagramový designér s přezdívkou „sugardesign_1“ mu vdechl virtuální život. Však se podívejte sami.

Dokonce, a to vás nejspíš pobaví, jej navrhl v úplně základní variantě s nelakovanými nárazníky a na ocelových kolech. Sám autor uvádí, že by takovému modelu vetkl přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 litru. Není to počátek amerického snu?

Hlava Fordu také vyloučila, že by se s logem Mustangu nabízelo například malé SUV a spíše vyloučila i terénnější provedení Mustangu ve stylu řady Raptor. Zkrátka to, co není Mustang, tedy nemá výkon a ducha originálu, to nesmí do dostihové rodiny. Jistě na toto prohlášení mnoho fanoušků reagovalo slovy: Co tam tedy dělá Mach-E? Na druhou stranu kdo řídil Mach-E GT variantu, tak ví, že výkonu má fakt na rozdávání.

Pokud by tedy čtyřdveřový „stang“, jak se Mustangu familiárně říká, skutečně vznikl, byl by přímou konkurencí hlavně novému Chargeru od Dodge s karoserií kupé a sedan, který se mimochodem navzdory původním elektrickým prohlášením nakonec bude vyrábět i se spalovacím motorem.

Foto: Lukáš Kukla

Mach-E GT může být všelijaké, ale brutálního výkonu má na rozdávání.

V určité obavě o zákazníky by však mohlo být i BMW, protože Mustang se čtyřmi dveřmi by nastoupil proti řadě 4 Gran Coupé, potažmo také proti A5 Sportback od Audi. Obě automobilky navíc do jmenovaných modelů aktuálně nezastavují tolik lákavý vidlicový osmiválec.

Vše tedy nasvědčuje tomu, že se modrý ovál alespoň u Mustangu drží 60leté tradice oblíbených osmiválců, takže možná právě proto jde o nejprodávanější sportovní auto světa, které vzniklo v počtu přesahujícím deset milionů kusů. My tedy děkujeme a na čtyřdveřový „stang“ s V8 a manuálem se už teď těšíme!

Načítám